Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Deniz ve kıyı kavramları
|
|
2
|
Deniz ve göl kıyılarına ilişkin kavramlar
|
|
3
|
Dalgalar ve akıntılar
|
|
4
|
Kıyı şekillenmesinde dalgaların rolü
|
|
5
|
Kıyı şekillenmesinde akıntıların etkinliği
|
|
6
|
Kıyıların şekillenmesinde diğer etkenler
|
|
7
|
Kıyıların şekillenmesinde diğer etkenler
|
|
8
|
Kıyılarda aşınım şekilleri
|
|
9
|
Kıyılarda birikim şekilleri
|
|
10
|
Kıyı topoğrafyasının gelişimi
|
|
11
|
Şelf, önemi ve sorunları
|
|
12
|
Deniz seviyesi değişimleri
|
|
13
|
Türkiye`yi çevreleyen denizlerin kıyı tipleri
|
|
14
|
Türkiye`de deniz seviyeleri ve küresel iklim değişiklikleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atalay, İ. (1981). Denizaltı Jeoloji ve Jeomorfolojisi. Atat. Üniv. Yay. No.582, Erzurum.
Derbyshire, E., Gregory, K.S. and Hails, R. (1979). Geomorphological Processes. Dawson,
Kent, England.
Erinç, S. (2001). Jeomorfoloji II. DER Yay. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çok uzun kıyıları olan ülkemizin kıyılarını bilimsel açıdan öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Deniz ve kıyı kavramları - Deniz ve göl kıyılarına ilişkin kavramlar - Dalgalar ve akıntılar - Kıyı şekillenmesinde dalgaların rolü - Kıyı şekillenmesinde akıntıların etkinliği - Kıyıların şekillenmesinde diğer etkenler- Kıyılarda aşınım şekilleri -Kıyılarda birikim şekilleri -Kıyı topoğrafyasının gelişimi - Şelf, önemi ve sorunları - Deniz seviyesi değişimleri - Türkiye?yi çevreleyen denizlerin kıyı tipleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
-
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
1
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|