ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Deniz ve Kıyı Jeomorfolojisi COG323 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Deniz ve kıyılara ait ulusal ve uluslararası sorunlarının çözümlerine bilimsel yaklaşımı analiz eder
    2-Deniz ve kıyı morfolojisini açıklar.
    3-Kyı jeomorfolojisini bilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler40000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Deniz ve kıyı kavramları K1, BÖLÜM 1
    2 Deniz ve göl kıyılarına ilişkin kavramlar K1, BÖLÜM 1
    3 Dalgalar ve akıntılar YK1, BÖLÜM 3
    4 Kıyı şekillenmesinde dalgaların rolü YK1, BÖLÜM 3
    5 Kıyı şekillenmesinde akıntıların etkinliği K1, BÖLÜM 3
    6 Kıyıların şekillenmesinde diğer etkenler K1, BÖLÜM 2
    7 Kıyıların şekillenmesinde diğer etkenler K1, BÖLÜM 4
    8 Kıyılarda aşınım şekilleri K1, BÖLÜM 5
    9 Kıyılarda birikim şekilleri YK1, BÖLÜM 4
    10 Kıyı topoğrafyasının gelişimi YK1, BÖLÜM 3
    11 Şelf, önemi ve sorunları K1, BÖLÜM 5
    12 Deniz seviyesi değişimleri YK1, BÖLÜM 6
    13 Türkiye`yi çevreleyen denizlerin kıyı tipleri YK1, BÖLÜM 6
    14 Türkiye`de deniz seviyeleri ve küresel iklim değişiklikleri K1, BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Murat Kale
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Atalay, İ. (1981). Denizaltı Jeoloji ve Jeomorfolojisi. Atat. Üniv. Yay. No.582, Erzurum.
    Yardımcı Kitap YK1 Erinç, S. (2001). Jeomorfoloji II. DER Yay. İstanbul.
    Dersin Amacı Çok uzun kıyıları olan ülkemizin kıyılarını bilimsel açıdan öğretmek.
    Dersin İçeriği Deniz ve kıyı kavramları - Deniz ve göl kıyılarına ilişkin kavramlar - Dalgalar ve akıntılar - Kıyı şekillenmesinde dalgaların rolü - Kıyı şekillenmesinde akıntıların etkinliği - Kıyıların şekillenmesinde diğer etkenler- Kıyılarda aşınım şekilleri -Kıyılarda birikim şekilleri -Kıyı topoğrafyasının gelişimi - Şelf, önemi ve sorunları - Deniz seviyesi değişimleri - Türkiye?yi çevreleyen denizlerin kıyı tipleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 5
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma -
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma -
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme -
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 5
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma -
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma 4
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme 5
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster