ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Fotocoğrafya COG220 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hava fotoğraflarını kullanmayı kavrar
    2-Hava fotoğraflarına dayalı coğrafi sentez yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012626
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hava fotoğrafçılığının tarihçesi, önemi, hava fotoğraflarının kullanıldığı alanlar, coğrafya çalışmalarına katkıları K1, K2, K3
    2 Hava fotoğrafları hakkında teknik bilgiler, hava fotoğraflarının ölçekleri, çekim esasları, uçuş kolonları, kenar bilgileri, kullanma şekilleri, saklanması vs. K1, K2, K3
    3 Hava fotoğrafları inceleme yöntemleri, yorumlama esasları K1, K2, K3
    4 Hava fotoğraflarından petrografik analizler K1
    5 Hava fotoğraflarının jeomorfolojik ve yapısal analiz esasları K1
    6 Hava fotoğraflarında flüviyal alanlar ve kıyı zonları analizleri K1
    7 Hava fotoğraflarında flüviyal alanlar ve kıyı zonları analizleri K1
    8 Hava fotoğraflarından karstik alanları tanıma K1
    9 Hava fotoğraflarının glasyal ve periglasyal alanları tanıma K1
    10 Hava fotoğraflarının kütle hareketleri ve sel-taşkın çalışmalarında değerlendirilmesi K1
    11 Hava fotoğraflarının arazi kullanımında değerlendirilmesi K1
    12 Hava fotoğraflarının yerleşme çalışmalarında değerlendirilmesi K1
    13 Hava fotoğraflarının planlama çalışmalarında değerlendirilmesi K1
    14 Hava Fotografçılığının geleceği K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tevfik Erkal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Erkal, T. (2001). Hava Fotoğrafları. JMO ve MTA Meslekiçi Eğt.Kursu (Yayımlanmamıştır). K2) Allum, J.A.E. (1966). Photogeology and Regional Mapping. Pergamon Pres, Oxford. K3) Avery, T.E. (1977). Interpretation of Aerial Photographs. Burgess Pub.Co., Minneapolis K4) Curran, H.E., Perdew, E.L., Justus, P.S. & Prothero, M.B. (1965). Atlas of Landforms. John Wiley and Sons Inc., New York Tatar, Y. (1972). Fotojeoloji. KTÜ Yay.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hava fotoğraflarına ilişkin bilgiler doğrultusunda stereoskopik görüş tekniği ile yorumlama yapmasını ve uzaktan algılamanın yararını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Hava fotoğrafçılığının tarihçesi, önemi, hava fotoğraflarının kullanıldığı alanlar, coğrafya çalışmalarına katkıları - Hava fotoğrafları hakkında teknik bilgiler, hava fotoğraflarının ölçekleri, çekim esasları, uçuş kolonları, kenar bilgileri, kullanma şekilleri, saklanması vs. - Hava fotoğrafları inceleme yöntemleri, yorumlama esasları - Hava fotoğraflarından petrografik analizler - Hava fotoğraflarının jeomorfolojik ve yapısal analiz esasları - Hava fotoğraflarında flüviyal alanlar ve kıyı zonları analizleri - Hava fotoğraflarından karstik alanları tanıma - Hava fotoğraflarının glasyal ve periglasyal alanları tanıma - Hava fotoğraflarının kütle hareketleri ve sel-taşkın çalışmalarında değerlendirilmesi - Hava fotoğraflarının arazi kullanımında değerlendirilmesi - Hava fotoğraflarının yerleşme çalışmalarında değerlendirilmesi - Hava fotoğraflarının planlama çalışmalarında değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 1
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 2
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 4
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 2
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 2
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 2
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, 2
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, 3
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, -
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster