Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kurak ve yarı-kurak bölge kavramı, morfojenetik bölge olarak özellikleri
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Kurak ve yarı-kurak bölgelerin sınırlandırılması, sınırlamadaki ölçütler
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Kurak ve yarı-kurak bölgeleri şekillendirici etmen ve süreçler
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
Kurak ve yarı-kurak bölgelerin jeomorfolojik gelişimi
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
Kurak ve yarı-kurak bölgelerin aşınım şekilleri
|
YK1, Bölüm 4
|
6
|
Kurak ve yarı-kurak bölgelerin birikim şekilleri
|
K1, Bölüm 5
|
7
|
Kurak ve yarı-kurak bölgelerin birikim şekilleri
|
K1, Bölüm 5
|
8
|
Çölleşme
|
K1, Bölüm 4
|
9
|
Asıl kurak bölgeler: çöller
|
K1, Bölüm 3
|
10
|
Sıcak ve soğuk çöller
|
K1, Bölüm 3
|
11
|
Çöllerin ekonomik önemi/ uygulamalı jeomorfolojisi
|
K1, Bölüm 3
|
12
|
Dünyadaki kurak ve yarı-kurak bölgeler
|
K1, Bölüm 5
|
13
|
Türkiye`deki kurak bölgeler ve sorunları
|
K1, Bölüm 5
|
14
|
Türkiye`deki yarı kurak bölgeler ve sorunları
|
K1, Bölüm 5
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
5
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
2
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
5
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
-
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
5
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
4
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|