Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Limnoloji, potamoloji ve sulak alan kavramları
|
K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
|
2
|
Tatlı suların ortak fiziksel özellikleri, hidrolojik döngü
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Göl ve akarsuların oluşumları, tuz gölleri, akarsu drenaj paternleri
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Akarsu havzalarında erozyon-taşınma, çökelme-buharlaşma, havzaların yukarı-orta-aşağı kesimleri
|
K1-Bölüm 2
|
5
|
Dünyanın önemli akarsu ve gölleri
|
K1-Bölüm 3
|
6
|
Türkiye`nin önemli akarsu, göl ve sulak alanları I
|
K1-Bölüm 3
|
7
|
Türkiye`nin önemli akarsu, göl ve sulak alanları II
|
K1-Bölüm 3
|
8
|
Göl ve akarsuların biyolojisi
|
K1-Bölüm 4
|
9
|
Göl ve akarsu ekolojisi
|
K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 5
|
10
|
Akarsu, göl, sulak alanlar ve insan sağlığı
|
K2-Bölüm 5
|
11
|
Göl ve akarsu ve sulak alanların kullanımı
|
K2-Bölüm 5
|
12
|
Göl, akarsu ve sulak alanları tehdit
|
K2-Bölüm 5
|
13
|
Göl ve akarsuların yönetimi
|
K2-Bölüm 6
|
14
|
Göllerde aşırı asitlenme, tatlı su balıkçılığı, yönetimde kombinasyon
|
K2-Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tevfik Erkal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gupta, A. (2007). Large Rivers: Geomorphology and Management. John Wiley & Sons, Chichester.
K2. Day, T. (2006). Biomes of the Earth: Lakes and Rivers. Chelsea House Pub., New York.
K3. Kerey, İ. ve Erkal, T. (2014). Sedimantoloji. Nobel Yayınevi, Ankara.
K4. İnandık, H. (1965). Türkiye Gölleri. İst. Üniv. Yay. No.1155, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Karalardaki tüm su kaynaklarını ve değerlendirilmelerini öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Limnoloji, potamoloji ve sulak alan kavramı - Tatlı suyun fiziksel özellikleri, hidrolojik döngü - Göllerin, nehirlerin, tuz göllerinin oluşumu ve drenaj şekilleri - Drenaj havzalarında erozyon, taşınma, birikme ve buharlaşma, yukarı havzaların özellikleri, Orta ve alt havzalar - Dünyadaki büyük nehir ve göller - Türkiye`nin büyük ve önemli nehir, göl ve sulak alanları - Nehir ve göllerin biyolojisi - Nehir ve göllerin ekolojisi - Nehir, göl ve sulak alanlar ve insan sağlığı - Nehir, göl ve sulak alanların kullanımı - Nehir, göl ve sulak alanların tehditleri - Nehir ve göllerin yönetimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
3
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
3
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
3
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|