ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Limnoloji, Potamoloji ve Sulak Alanlar COG324 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göl, akarsu ve sulak alanların oluşumlarını açıklar
    2-Göl, akarsu ve sulak alanların ekolojisini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Limnoloji, potamoloji ve sulak alan kavramları K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
    2 Tatlı suların ortak fiziksel özellikleri, hidrolojik döngü K1-Bölüm 2
    3 Göl ve akarsuların oluşumları, tuz gölleri, akarsu drenaj paternleri K1-Bölüm 2
    4 Akarsu havzalarında erozyon-taşınma, çökelme-buharlaşma, havzaların yukarı-orta-aşağı kesimleri K1-Bölüm 2
    5 Dünyanın önemli akarsu ve gölleri K1-Bölüm 3
    6 Türkiye`nin önemli akarsu, göl ve sulak alanları I K1-Bölüm 3
    7 Türkiye`nin önemli akarsu, göl ve sulak alanları II K1-Bölüm 3
    8 Göl ve akarsuların biyolojisi K1-Bölüm 4
    9 Göl ve akarsu ekolojisi K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 5
    10 Akarsu, göl, sulak alanlar ve insan sağlığı K2-Bölüm 5
    11 Göl ve akarsu ve sulak alanların kullanımı K2-Bölüm 5
    12 Göl, akarsu ve sulak alanları tehdit K2-Bölüm 5
    13 Göl ve akarsuların yönetimi K2-Bölüm 6
    14 Göllerde aşırı asitlenme, tatlı su balıkçılığı, yönetimde kombinasyon K2-Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tevfik Erkal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gupta, A. (2007). Large Rivers: Geomorphology and Management. John Wiley & Sons, Chichester. K2. Day, T. (2006). Biomes of the Earth: Lakes and Rivers. Chelsea House Pub., New York. K3. Kerey, İ. ve Erkal, T. (2014). Sedimantoloji. Nobel Yayınevi, Ankara. K4. İnandık, H. (1965). Türkiye Gölleri. İst. Üniv. Yay. No.1155, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Karalardaki tüm su kaynaklarını ve değerlendirilmelerini öğretmek
    Dersin İçeriği Limnoloji, potamoloji ve sulak alan kavramı - Tatlı suyun fiziksel özellikleri, hidrolojik döngü - Göllerin, nehirlerin, tuz göllerinin oluşumu ve drenaj şekilleri - Drenaj havzalarında erozyon, taşınma, birikme ve buharlaşma, yukarı havzaların özellikleri, Orta ve alt havzalar - Dünyadaki büyük nehir ve göller - Türkiye`nin büyük ve önemli nehir, göl ve sulak alanları - Nehir ve göllerin biyolojisi - Nehir ve göllerin ekolojisi - Nehir, göl ve sulak alanlar ve insan sağlığı - Nehir, göl ve sulak alanların kullanımı - Nehir, göl ve sulak alanların tehditleri - Nehir ve göllerin yönetimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 3
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 3
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma -
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 3
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 3
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma -
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma -
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster