Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kerey, İ. ve Erkal, T. (2014). Sedimantoloji. Nobel Yayınevi, Ankara.
Leeder, M.R. (1982). Sedimentology. George Allen & Unwin, London.
Reading, H.G. (1978). Sedimentary Environment and Facies. Blackwell Scientific Pub.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel sedimantolojik bilgileri vermek ve jeomorfoloji konularının daha iyi anlaşılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Sedimantoloji nedir, fiziki coğrafyadaki önemi - Sedimantolojide kavramlar, yöntemler - Aşınma ve taşınma - Doğadaki akıntı türleri - Çökelme ve fiziksel kuralları - Başlıca çökel yapılar - Katmanlanma ve türleri - Fasiyes ve ortam - Havza kavramı ve türleri - Ortam analizleri - Karasal ortamlar - Denizel ve geçiş ortamları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
4
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
4
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
4
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|