Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gözlem ve gözlem tipleri
|
|
2
|
Klimatolojik verilerin derlenmesi
|
|
3
|
Klimatolojik verilerin tablo ve kullanıma hazır hale getirilmesi
|
|
4
|
Yağış ve sıcaklık karasallık analizi
|
|
5
|
Sıcaklık rejim analizleri
|
|
6
|
Yağış rejim analizleri
|
|
7
|
Rüzgar yön ve sıklık analizleri
|
|
8
|
Klimatolojik verilerde korelasyon analizi
|
|
9
|
Klimatolojik verilerde korelasyon analizi
|
|
10
|
Klimatolojik verilerde regresyon analizi
|
|
11
|
Sıcaklık verilerinin alansal dağılış analizi
|
|
12
|
Yağış verilerinin alansal dağılış analizi
|
|
13
|
Erinç yağış etkinlik analizi
|
|
14
|
Thorntwaite formülü ve su bilançosunun hesaplanması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa Murat KALE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Fotheringham A. , C. Brunsdon, M. Charlton (2007) Qulitative Geography Perspectives on Spatial Data Analysis
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 L. O`Brien (1992)Introducing quantitative geography: measurement, methods, and generalised linear models
|
Dersin Amacı
|
Klimatolojik verilerin derlenmesi ve alansal-zamansal analiz yapabilme
|
Dersin İçeriği
|
Gözlem ve gözlem tipleri
Klimatolojik verilerin derlenmesi
Klimatolojik verilerin tablo ve kullanıma hazır hale getirilmesi
Yağış ve sıcaklık karasallık analizi
Sıcaklık rejim analizleri
Yağış rejim analizleri
Rüzgar yön ve sıklık analizleri
Klimatolojik verilerde korelasyon analizi
Klimatolojik verilerde regresyon analizi
Sıcaklık verilerinin alansal dağılış analizi
Yağış verilerinin alansal dağılış analizi
De Martonne formülü uygulaması
Erinç yağış etkinlik analizi
Thorntwaite formülü ve su bilançosunun hesaplanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
4
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
-
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
5
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
3
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|