Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hava kütlesi kavramı ve hava kütlelerinin doğuş bölgeleri
|
|
2
|
Hava kütlesi tipleri ve sınıflandırılması
|
|
3
|
Hava kütlelerindeki dinamik ve termik değişimleri
|
|
4
|
Sinoptik haritaların kodlanması ve okunması
|
|
5
|
Cepheler ve özellikleri
|
|
6
|
Türkiye`yi etkileyen hava kütlesi tipleri ve bunların yer ve 500 hPa haritalarından analizi
|
|
7
|
Türkiye`yi etkileyen hava kütlesi tipleri ve bunların yer ve 500 hPa haritalarından analizi
|
|
8
|
Türkiye`yi etkileyen hava kütlesi tipleri ve bunların yer ve 500 hPa haritalarından analizi
Uzak mesafeli atmosferik salınımlar
Uzak mesafeli atmosferik salınımlar
Köppen iklim bölgeleri ve hava kütleleri arasındaki ilişkiler
Köppen iklim bölgeleri ve hava kütleleri arasındaki ilişkiler
|
|
9
|
Türkiye`yi etkileyen hava kütlesi tipleri ve bunların yer ve 500 hPa haritalarından analizi
|
|
10
|
Uzak mesafeli atmosferik salınımlar
|
|
11
|
Uzak mesafeli atmosferik salınımlar
|
|
12
|
Köppen iklim bölgeleri ve hava kütleleri arasındaki ilişkiler
|
|
13
|
Köppen iklim bölgeleri ve hava kütleleri arasındaki ilişkiler
|
|
14
|
Türkiye`yi etkileyen hava kütlesi tipleri
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
1
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
-
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
-
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
-
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
2
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|