Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Paleontolojinin tanımı ve önemi
|
|
2
|
Fosilleşme
|
|
3
|
Paleoekoloji prensipleri
|
|
4
|
Bitkisel mikrofosiller ve Algler
|
|
5
|
Bitkisel mikrofosillerin stratigrafik ve coğrafik dağılımları
|
|
6
|
Hayvansal mikrofosiller
|
|
7
|
Hayvansal mikrofosiller
|
|
8
|
Hayvansal mikrofosillerin stratigrafik ve coğrafik dağılımları
|
|
9
|
Mollusca; Gastrapoda ve Bivalvia lar, stratigrafik ve coğrafik dağılımları
|
|
10
|
Cephalopoda, stratigrafik ve coğrafik dağılımları
|
|
11
|
Cnidaria, Porifera ve Echinodermatalar, stratigrafik ve coğrafik dağılımları
|
|
12
|
Chordata, stratigrafik ve coğrafik dağılımları
|
|
13
|
Türkiye` de yaygın olarak gözlemlenen fosiller ve coğrafik dağılımları
|
|
14
|
Türkiye` de yaygın olarak gözlemlenen fosiller ve coğrafik dağılımları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Akyol, E., Özer, S. & F. Akgün, 1999, Paleontology, DEÜ, Müh. Fak., yayın no. 277, İzmir.
Benton, M. J., 1997, Basic paleontology, Essex; Addison Wesley Longman Ltd.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fiziki coğrafya çalışmalarında paleontoloji bilgilerinin kavranması.
|
Dersin İçeriği
|
Paleontolojinin tanımı ve önemi - Fosilleşme - Paleoekoloji prensipleri - Bitkisel mikrofosiller ve Algler - Bitkisel mikrofosillerin stratigrafik ve coğrafik dağılımları - Hayvansal mikrofosiller - Hayvansal mikrofosillerin stratigrafik ve coğrafik dağılımları - Mollusca; Gastrapoda ve Bivalvia lar, stratigrafik ve coğrafik dağılımları - Cephalopoda, stratigrafik ve coğrafik dağılımları - Cnidaria, Porifera ve Echinodermata?lar, stratigrafik ve coğrafik dağılımları - Chordata, stratigrafik ve coğrafik dağılımları - Türkiye?de yaygın olarak gözlemlenen fosiller ve coğrafik dağılımları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
4
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
4
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
3
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|