ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi ve Belge Yönetimi Bilimine Giriş BBY102 BAHAR 4+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ve belge bilimi terimleri kullanır
    2-Bilgi merkezlerinde işlem ve hizmetlerini yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)20480
    Ödevler03824
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi ve bilginin önemi, özellikleri. Ders için hazırlanan blogdan bilginin özellikleri sunusu incelenmelidir.
    2 Bilginin doğuşu ve gelişimi (yazı ve alfabenin doğuş ve gelişimi) Ders için hazırlanan blogda 2. sunu incelenmelidir. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    3 İletişim sürecinde bilginin önemi Ders için hazırlanan blogda okuma metinleri bölümünde 11 ve 12 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    4 Bilgi kaynakları (bilgi kayıt ortamları-ilk bilgi kayıt ortamları ve günümüzdeki ortamlar) Ders için hazırlanan blogda ders materyalleri bölümünde 2 numaralı materyal okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/ders-notlari-ve-okuma-metinleri/
    5 Bilgi merkezleri (amaç ve işlevler, tarihçe) Ders için hazırlanan blogda 3. sunu incelenmelidir. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    6 Bilgi merkezi türleri: Kütüphaneler (halk-okul-milli-üniversite-özel) Ders için hazırlanan blogda 4,5,6 ve 7. sunular incelenmelidir. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    7 Bilgi merkezi türleri: Arşivler Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 9 ve 10 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    8 Bilgi merkezi türleri: Dokümantasyon ve Enformasyon Merkezleri Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 7 ve 8 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    9 Bilgi merkezlerinde yürütülen işlemler : Teknik işlem ve hizmetler Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 7 ve 8 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    10 Bilgi merkezlerinde yürütülen işlemler : Kullanıcı işlemleri ve hizmetleri Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 7 ve 8 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    11 Türkiye`de bilgi hizmetlerinin gelişimi Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 20 ve 21 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    12 Bilgi hizmetlerinde eğitim Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 18 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    13 Bilgi hizmetlerinde sivil toplum kuruluşları Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 19 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    14 Dünyada ve Türkiye`de bilgi merkezleri Ders için hazırlanan blogda okuma materyalleri bölümünde 22 numaralı materyaller okunmalıdır. Adres: https://odabashuseyin.wordpress.com/dersler/bilgi-ve-belge-yonetimine-giris-i-ii/
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Doğan Atılgan, Fatoş Subaşıoğlu ve Oya Gürdal. Kütüphanecilik. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 2002. 2 - Eskiçağda Yazı Malzemeleri ve Kitabın Oluşumu - Nuray Yıldız 3 - Antık Çağın Önemli Yazı Malzemesi Papirüs - Mehmet Atılgan 4 - Kağıt ve Kağıtçılık - Osman Ersoy 6 - Bursada Kağıt Fabrikası Meselesi - Osman Ersoy -? Filigran Örnekleri 6 - Kütüphanelerin Hikayesi Kitabı 7 - İbrahim Müteferrika ve Türk Matbaacılığı - H. Gazi Topdemir
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilgi ve belge bilimi terimleri, tanımları, bilgi merkezi türleri ve tarihçeleri, bilgi merkezlerinde yapılan işlem ve hizmetler ele alınmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu derste geçmişten günümüze bilgi merkezlerinin ortaya çıkışı, gelişimi ve günümüzde sahip olduğu özellikler anlatılmaktadır. Aynı zamanda Dünyada ve Türkiye`de önemli bilgi merkezlerinin özellikleri üzerinde karşılaştırma yapılmaktadır. Bununla birlikte Türkiye`de mesleki dernekler, mevzuat ve eğitim konuları üzerinde değerlendirmeler yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 2
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster