ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okur Yazarlığı BBY108 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi okuryazarlığının katkılarını ifade eder
    2-Mesleki sorumluluk açısından bilgi okur yazarlığı eğitimini verir
    3-Bilgi okuryazarlığı eğitim programı oluşturur ve gerekli alt yapıyı sağlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)8324
    Ödevler0144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Terminoloji
    2 Okuryazarlık
    3 Okuduğunu anlama
    4 Eleştirel okuryazarlık
    5 Eleştirel düşünme
    6 Okuryazarlık türleri
    7 İşlevsel okuryazarlık
    8 Kütüphane okuryazarlığı
    9 Enformasyon okuryazarlığı
    10 Kültür okuryazarlığı
    11 Internet okuryazarlığı
    12 Öğrenmeyi öğrenme, öğrenen toplum
    13 Bilgi ve bilgilenim kültürü
    14 Bilgi toplumu geçitinde bilgi kültürü ve öğrenen toplum için kütüphanelerin katkısı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kurbanoğlu, S. and Akkoyunlu, B.Öğrencilere Bilgi Okuryazarlılığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma 2001, sayı 21, s. 81?88. 2. Gürdal, Oya. Yaşam Boyu Öğrenme Etkinliği: Enformasyon Okuryazarlığı 2000, sayı 14, s. 176?187.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerde bilgi okuryazarlığı nosyonunu geliştirmek, bilgi okuryazarlığı eğitimi alanındaki mesleki sorumluluklarını kavramalarını sağlamak ve bir bilgi okuryazarlığı eğitim programı oluşturmak ve yürütmek için gerekli bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı ilişkisi; Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 3
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 5
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster