Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Kurbanoğlu, S. and Akkoyunlu, B.Öğrencilere Bilgi Okuryazarlılığı Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir Çalışma 2001, sayı 21, s. 81?88.
2. Gürdal, Oya. Yaşam Boyu Öğrenme Etkinliği: Enformasyon Okuryazarlığı
2000, sayı 14, s. 176?187.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerde bilgi okuryazarlığı nosyonunu geliştirmek, bilgi okuryazarlığı eğitimi alanındaki mesleki sorumluluklarını kavramalarını sağlamak ve bir bilgi okuryazarlığı eğitim programı oluşturmak ve yürütmek için gerekli bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı ilişkisi; Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
4
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
3
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
5
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|