ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okur Yazarlığı BBY108 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi çağı, bilgi toplumu ve bilgi patlaması ilişkisini değerlendirir.
    2-Bilgi toplumunda öğrenme yöntemlerinin değişimini anlar.
    3-Bilgi okuryazarlığı becerilerine ilişkin bakış açısı geliştirir.
    4-Bilgi okuryazarlığı becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapar.
    5-Bilgi erişimi ve kullanımına ilişkin etik ve yasal konuları değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Zarife YILDIRIM
    Kaynaklar K1. Polat, C. (2005). Üniversitelerde kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara, H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. K2.Polat, C. (2020). Bilgi Okuryazarlığı Ders Notları. Erişim adresi: http://polatcoskun.wordpress.com K3. Alewine, M.C., Canada, M. (2017). Introduction to Information Literacy for Students. Oxford, Wiley Blackwell.
    Yardımcı Kitap YK1. Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitioner?s guide. Oxford: Chandos Publishing. YK2. Baker, K. Informaiton literacy and cultural heritage: Devoloping a model for lifelong learning. Oxford, Chandos Publishing. YK3. Burkhardt, J.M., MacDonald, M.C. (2010). Teaching Information Literacy: 50 standards-based exercises for college students. 2nd ed. Chicago, American Library Asscoiation. YK4. Crawford, J.C., Irving, C. (2013). Information literacy for lifelong learning: Policy issues, the workplace, health and public libraries. Oxford, Chados Publishing. YK5. Doyle, C.S. (1994). Information Literacy in an Information Society: A Concept for the Information Age. New York, Syracuse University. YK6. Kızılaslan, D. (2007). Bilgi okuryazarlığı ve üniversite kütüphaneleri: bilgi okuryazarlığı planı hazırlama unsurları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul, İstanbul Üniversitesi. YK7. Perdew, L. (2016). Information literacy in the digital age. Minneapolis, ABDO Publishing. YK8. Ragains, Patrick (Ed). (2013). Information Literacy Instruction at Work. Chicago, Neal-Schuman. YK9. Spitzer, K. L., Eisenberg, M.B., Lowe, C.A. Information Literacy: Essential Skills for the Information Age. Syracuse, New York: ERIC Clearinghouse on Information & Technology. IR-104, 1998. YK10. Thomas, N. P, Crow, S.R., Franklin, L.L. (2011). Information literacy and Informaiton Skills Instruction: Applying research to practice in the 21st century school library. 3rd ed. California, Libraries Unlimited. YK11. Wlesh, T.S., Wright, M.S. (2010). Information Literacy in the Digital Age: An evidence-based approach. Oxford, Chandos Publishing.
    Dersin Amacı Bilgi patlaması ile birlikte bilginin kaydedildiği ve erişildiği ortamlardan bilginin elde edilmesi ve kullanılması becerilerinin önemi ve bu becerilerin neler olduğunun öğrencilere kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı ilişkisi; Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster