Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Osmanlı Maliyesi
|
|
2
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
3
|
Eyalet Sistemi
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
4
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
5
|
Vergi Sistemi
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
6
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
7
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
8
|
Toprak ve Tımar Sistemi
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
9
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
10
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
11
|
Vakıflar
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
12
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
13
|
Belge Okuma
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
Önerilen belgelerin okunması.
|
Ön Koşul
|
Yok.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hilal Çiftçi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok.
|
Kaynaklar
|
1. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devletinin Merkez Ve Bahriye Teşkilatı, TTK, Ankara 1988.
2. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devleti Teşkilatına Medhal, TTK, Ankara 1988.
3. Yusuf Halaçoğlu, Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı, TTK, Ankara 1991.
4. Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri 1-2, Ankara 1997.
5. Mübahat Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatika), İstanbul 1994.
|
Yardımcı Kitap
|
Carter v. Findley, Osmanlı İmparatorluğunda Bürokrati Reform,
|
Dersin Amacı
|
Belli başlı Osmanlı kurumları ve bu kurumlara ait arşiv belgeleri hakkında bilgi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Klasik Osmanlı devlet yapısı, bu yapıyı oluşturan kurumların tarihi kökleri, değişim ve dönüşümde harcanan zaman, Osmanlı diplomasisi arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur. Osmanlı arşivindeki hangi kurumlara ait belgeler ve metinlerin içeriğiyle ilgili bilgi okur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
5
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|