ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Kurumları ve Arşivcilik II BBY308 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arşiv biliminin temel kavramlarını uygun yerlerde kullanır
    2-Belge türleri, genel arşiv mevzuatı, arşivcinin özellikleri ve görevleri, arşiv türleri hakkında tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)19238
    Ödevler1022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Osmanlı Maliyesi
    2 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    3 Eyalet Sistemi Önerilen belgelerin okunması.
    4 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    5 Vergi Sistemi Önerilen belgelerin okunması.
    6 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    7 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    8 Toprak ve Tımar Sistemi Önerilen belgelerin okunması.
    9 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    10 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    11 Vakıflar Önerilen belgelerin okunması.
    12 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    13 Belge Okuma Önerilen belgelerin okunması.
    14 Genel Değerlendirme Önerilen belgelerin okunması.
    Ön Koşul Yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hilal Çiftçi
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok.
    Kaynaklar 1. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devletinin Merkez Ve Bahriye Teşkilatı, TTK, Ankara 1988. 2. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devleti Teşkilatına Medhal, TTK, Ankara 1988. 3. Yusuf Halaçoğlu, Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı, TTK, Ankara 1991. 4. Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri 1-2, Ankara 1997. 5. Mübahat Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili (Diplomatika), İstanbul 1994.
    Yardımcı Kitap Carter v. Findley, Osmanlı İmparatorluğunda Bürokrati Reform,
    Dersin Amacı Belli başlı Osmanlı kurumları ve bu kurumlara ait arşiv belgeleri hakkında bilgi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Klasik Osmanlı devlet yapısı, bu yapıyı oluşturan kurumların tarihi kökleri, değişim ve dönüşümde harcanan zaman, Osmanlı diplomasisi arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur. Osmanlı arşivindeki hangi kurumlara ait belgeler ve metinlerin içeriğiyle ilgili bilgi okur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 5
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster