ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Politikaları BBY315 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-kâr amacı güden (ticari) ve gütmeyen bilgi merkezlerinde, devlet kuruluşlarının kütüphanelerinde devletin bilgi politikasının yansımalarını değerlendirir.
    2-Ulusal bilgi politikasının geliştirilmesinden ve uygulanmasından sorumlu paydaşları ve onların rollerini öğrenir.
    3-Ülkemizdeki ulusal bilgi alt yapısı ana planı ile diğer ülkelerin ulusal bilgi politikaları karşılaştırır değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)19238
    Ödevler022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Anahtar kavramlar
    2 Anahtar kavramlar
    3 Bilginin formları ( açık bilgi, susukun bilgi, rekabetçi bilgi....
    4 Bilginin formları ( açık bilgi, susukun bilgi, rekabetçi bilgi....
    5 Bilgi nedir? (Politika için bilgi, bürokratik bilgi, deneyim tabanlı bilgi, akademik bilgi, devlet bilgisi,yasal bilgi, etik bilgi)
    6 Bilgi politikalarında eğilimler
    7 Politika ? bilgi ilişkileri (bilginin çeşitleri, bilgini transferi,bilgi politikasında bilişsel çerçeveler)
    8 Politika ? bilgi ilişkileri (bilginin çeşitleri, bilgini transferi,bilgi politikasında bilişsel çerçeveler)
    9 Politika ? bilgi ilişkileri (bilginin çeşitleri, bilgini transferi,bilgi politikasında bilişsel çerçeveler)
    10 Aktörler ve bilgi politikalarına etkileri(politik aktörler, araştırmacılar, uzmanlar, ilgi alanı eğilimleri olanlar, kullanıcılar, profesyoneller, medya, uluslar arası kişiler ve farklı yeni olası aktörler)
    11 Aktörler ve bilgi politikalarına etkileri(politik aktörler, araştırmacılar, uzmanlar, ilgi alanı eğilimleri olanlar, kullanıcılar, profesyoneller, medya, uluslar arası kişiler ve farklı yeni olası aktörler)
    12 Sektörler
    13 Sektörler
    14 Bilgi politikaları için olası senaryolar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Bengü Çapar, ?Türkiye?de bilgi hizmetlerini geliştirme politikası ve öncelikler?, Prof.Dr.Osman Ersoy?a Armağan içinde (ss. 43-49) Ankara: TKD, 1990., s. 48. 2. Aysel Yontar ?Bilgi Çağı Ve Türkiye?de Bilgi Hizmetlerinin Planlanması: Kavramsal Bir Yaklaşım? Jale Baysal?a Armağan içinde ss. 133-142, İstanbul, TKD, 1993, s. 133. 3. Bilim-Araştırma-Teknoloji Ana Planı Özel İhtisas Komisyonu (Komisyon ve Alt Komisyon Raporları). Ankara: T.C. Devlet Planlama Teşkilatı, 1988, s. 79-80 4. T.C.Devlet Bakanlığı, ?Türk Bilim Politikası 1983-2003?, Ankara, Devlet Bakanlığı, 1983, s. 81
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı kâr amacı güden (ticari) ve gütmeyen bilgi merkezlerinde, devlet kuruluşlarının kütüphanelerinde devletin bilgi politikasının yansımalarını gözden geçirmektir. Ulusal bilgi politikasının geliştirilmesinden ve uygulanmasından sorumlu birimler saptanmaya çalışılmakta ve söz konusu politikanın öncelikleri incelenmektedir. Devletin bilgi üretme ve yaymadaki rolü ile gizlilik ve (elektronik) bilgi edinme özgürlüğü arasındaki çatışma üzerinde durulmaktadır. Ülkemizdeki ulusal bilgi alt yapısı ana planı ile diğer ülkelerin ulusal bilgi politikaları karşılaştırılmaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster