ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Kaynaklarının Korunması ve Restorasyonu BBY410 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi kaynaklarının yeniden erişiminin sağlanması için korunmasının önemini değerlendirir
    2-Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarının tahribatına sebep olan etmenleri inceler
    3-Kaynakların koruma yöntemleri planlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12112
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi kaynaklarının korunmasına giriş
    2 Belgelerin yapıldığı malzemeler
    3 Tahribat –sebepleri ve kontrolü
    4 Onarım prensipleri
    5 Temizleme, yıkama ve düzleştirme
    6 Dezasidifikasyon (Asisten arındırma)
    7 Restorasyon
    8 Belgelerin restorasyonunda özel problemler
    9 Çalışma yerleri ve restorasyon malzemeleri ile ilgili özel problemler
    10 Korunma konusunda dikkate alınması gerekli yardımcı faktörler
    11 Mikrofilmlerin ve ses kayıtlarının korunması
    12 Fiziksel ve kimyasal testler, mürekkeplerin forml ve özellikleri
    13 Kolalar, deri terbiye malzemeleri,
    14 Restorasyon ve cilt malzemeleri, verim normları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Yash Pal Kathpalya, Arşiv Malzemesinin Korunması ve Restorasyonu, çev. Nihal Somer, Ankara 1990. 2. Internet Archive: Building an ?Internet Library?. (2001). [Online]. Available: http://www.archive.org
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derste bilgi kaynaklarının nitelikleri göz önünde bulundurularak, değişen teknoloji göz önünde bulundurularak bilgi kaynaklarını zaman içinde taşınmasını sağlamak amacı ile en uygun koruma yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi sağlanır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 3
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 5
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster