ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Enformetri BBY411 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Enformetri terminolojisini uygun kullanır.
    2-Veriler üzerine atıf analizleri yapar
    3-Yasaların kullanıldığı alanlara örnek verir.
    4-Enformetrik yasaları uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)2612
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   85
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,83 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Terminoloji K1, K2, K5
    2 Bilgi toplumu ve Enformetri K1, K2, K5
    3 Enformetrik yasalar ve Modeller I K1, K2
    4 Enformetrik yasalar ve Modeller II K1, K2
    5 Enformetrik yasalar ve Modeller III K1, K2
    6 Atıf ve Atıf İndeksleri K3, K4, K5
    7 Atıf analizi ve Enformetrik yasalar K3, K4, K5
    8 Derme geliştirmede enformetrik teknikler YK1, YK2,YK3, YK4
    9 Referans hizmetlerinde enformetrik teknikler YK1, YK2,YK3, YK4
    10 Uygulama K3, K4, K5
    11 OPAC ve diğer uygulamalarda enformetrik teknikler K1, K2, K3, K4, K5
    12 Veri tabanlarının performans değerlendirilmelerinde enformetrik teknikler K2
    13 Bilgi merkezleri ve enformetri proje uygulamaları K2
    14 Sayısal kütüphane ve bilgi merkezlerinin enformetrik ölçümleri K2, K3, K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burcu Umut Zan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bayram, Ö. G. (1998). Atıf verisi (citation data) ve enformetrik yasalar: Türk kütüphanecilik literatüründeki doktora tezleri üzerinde bir uygulama. Türk Kütüphaneciliği, 12(1), 21-32. K2. Zan, B. U. (2012). Türkiye`de bilim dallarında karşılaştırmalı bibliyometrik analiz çalışması. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi K3. Karasözen, B., Bayram, Ö. G., & Zan, B. U. (2009). 1997-2006 Türkiye Bilim Göstergeleri Analizi. Türk Kütüphaneciliği, 23(1), 4-21. K4. Zan, B. U. (2019). Doğrudan atıf, ortak atıf ve bibliyografik eşleşme yaklaşımlarına dayalı olarak araştırma alanlarının değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(2), 501-516. R5. Karasözen, B., Bayram, Ö. G., & Zan, B. U.(2011). WoS ve Scopus veri tabanlarının karşılaştırması. Türk Kütüphaneciliği, 25(2), 238-260.
    Yardımcı Kitap YK1. Toplu, M. (2009). Elektronik yayıncılığın ortak koleksiyon geliştirme ve kütüphane konsorsiyumlarına etkileri ve Türkiye?deki uygulamalar. Türk kütüphaneciliği, 23(3), 448-488. YK2.Olşen, Ş. (1999). İnternet üzerindeki bilgi kaynaklarının seçimi ve değerlendirilmesi. Türk kütüphaneciliği, 13(3), 197-206. YK3.Kayaoğlu, H. D. (2007). Elektronik dergi kullanımı ile bilim dalı ilişkisi: Betimleyici bir inceleme. Türk Kütüphaneciliği, 21(4), 440-458. YK4. Yalçın, Y- D. Atılgan. (2008) Türkiye?de yürütülen kütüphaneler arası materyal ödünç alma/verme ve belge sağlama hizmetlerine toplu bir bakış. Türk Kütüphaneciliği, 22(1), 82-106.
    Dersin Amacı Bilimsel bilginin üretim sürecinde bilgi kaynaklarının birbirleri ile ilişkilerini kuracak sayısal teknikleri öğretir.
    Dersin İçeriği Enformetrik yöntemler, bilgi merkezlerine ilişkin uygulamalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 3
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster