ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Enformetri BBY411 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Enformetri terminolojisini uygun yerlerde kullanır.
    2-Enformetrik yasalar üzerine açıklamalar yapar.
    3-Yasaların kullanıldığı alanlara örnek verir
    4-Enformetrik uygulamalar yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)2612
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   85
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,83 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Terminoloji
    2 Bilgi toplumu ve Enformetri
    3 Enformetrik yasalar ve Modeller I
    4 Enformetrik yasalar ve Modeller II
    5 Enformetrik yasalar ve Modeller III
    6 Atıf ve Atıf İndeksleri
    7 Atıf analizi ve Enformetrik yasalar
    8 Derme geliştirmede enformetrik teknikler
    9 Referans hizmetlerinde enformetrik teknikler
    10 Uygulama
    11 OPAC ve diğer uygulamalarda enformetrik teknikler
    12 Veri tabanlarının performans değerlendirilmelerinde enformetrik teknikler
    13 Bilgi merkezleri ve enformetri proje uygulamaları
    14 Sayısal kütüphane ve bilgi merkezlerinin enformetrik ölçümleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Burcu Umut Zan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gökkurt, Özlem (1997). Citation? indeks ve ?citation? analizi: Enformetrik bir model çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara. 1.Kayaoğlu, D. Derme Oluşturma ve Geliştirme. İstanbul: Mavibulut, 1999. 2.Olşen, Ş. (1999), Internet Üzerindeki Bilgi Kaynaklarının Seçimi ve Değerlendirilmesi. Türk Kütüphaneciliği 13, 3 197-206 3. Olcay, E. (1997). ""Elektronik bilgi kaynakları ve derme geliştirme politikaları"" Türkiye`de Internet konferansı, ODTÜ, Ankara, Kasım 1997. | Çevrimiçi]. Elektronik adres: http://mogan.cc.nietu.edu.tr/bildiriler/kutuphan.hlml" 5. Tonta, Y. (1998a). ""Elektronik kütüphaneler"" Özel Ulak 1(2):;]+, Nisan 1998. 6. Tonta, Y.1998""Eektronik kütüphaneler"" Özel Ulak: ULAKBİM Bülteni. 1(2):;]+, Nisan [Çevrimiçi]. Elektronik adres: http: 11 www.ulakbim.gov.tr I özel-ulak / en formas.html [1 Aralık 1998] 8.Tonta, Y.(1998b). ""Kütüphaneler arası işbirliği ve bilgi kaynaklarının etkin kullanımı"" Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıl`a Armağan (100-108) Ankara: H.Ü. Kü" 9. Tonta, Y. (2009). Elektronik Yayıncılığın Ortak Koleksiyon Geliştirme ve Kütüphane Konsorsiyumlarına Etkileri ve Türkiye?deki Uygulamalar. 10. Yalçın, Y- D. Atılgan. (2008)Türkiye`de Yürütülen Kütüphaneler Arası Materyal Ödünç Alma / Verme ve Belge Sağlama Hizmetlerine Toplu Bir Bakış Türk Kütüphaneciliği 22, 1.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilimsel bilginin üretim sürecinde bilgi kaynaklarının birbirleri ile ilişkilerini kuracak sayısal teknikleri öğretir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster