ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Veri Tabanlarına Giriş BBY206 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Microsoft Access kullanmayı öğrenir.
    2-Microsoft Access kullanarak basit bir veri tabanı oluşturur
    3-SQL kulanarak veri tabanı üzerinde güncelleme yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)51050
    Ödevler021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: İlişkisel veri modeli kavramları
    2 Veritabanı ve veritabanı yönetim sistemi yapı, işlev ve özellikleri
    3 İlişkisel veri modeli
    4 İlişkisel veri modeli
    5 Tasarım yöntemleri ve uygulama
    6 Tasarım yöntemleri ve uygulama
    7 Tasarım yöntemleri ve uygulama
    8 Tasarım yöntemleri ve uygulama
    9 Tasarım yöntemleri ve uygulama
    10 Tasarım yöntemleri ve uygulama
    11 SQL
    12 SQL
    13 SQL
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun Polat
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Pelin Kandemir
    Kaynaklar 1. Elmasri, Ramez ve Shamkat B. Navathe.Fundamentals of Datase Systems.6th ed. Boston: Addison Wesley, 2011. 2. Congar, Stewe. Hands-on Database;an introduction to database design and development.Boston: Prentice Hall,2012- 3. Powell, Calvin. Beginning Database Design. Indiana, Wiley Publishing Inc., 2006
    Yardımcı Kitap Nizam, Ali.Veritabanı Tasarımı İlişkisel Veri Modeli ve Uygulamaları,Papatya Bilim, 2011
    Dersin Amacı İlişkisel veri modeline göre bir veritabanı tasarlama, Microsoft Access yazılımı ile veri tabanı oluşturabilme sorgulama dili SQL ile erişim ve güncelleme yapabilme
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 4
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 2
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 3
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster