Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Belge Yönetimine Kavramsal Yaklaşım
|
|
2
|
Belge Yönetim Faaliyetleri
|
|
3
|
Belge Yönetimi Strateji ve Politikası
|
|
4
|
Belge Yönetim Programının Oluşturulması
|
|
5
|
Belge Yönetim Fonksiyonları
|
|
6
|
Belge Yönetimi Süreç Bileşenleri
|
|
7
|
Belge Yönetimi ve Arşiv Sistemi Yapılandırılması
|
|
8
|
Saklama Planları
|
|
9
|
Değerlendirme-Ayıklama-İmha İşlemleri Süreci
|
|
10
|
Devir İşlemleri Süreci
|
|
11
|
Elektronik Belge Yönetimine Geçiş ve Dönüşüm Süreci
|
|
12
|
Elektronik Belge Yönetimi
|
|
13
|
Gizlilik ve Güvenlik
|
|
14
|
Belge Yönetim Standartları ve Mevzuat
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Özdemirci, Fahrettin, Mehmet Torunlar ve Selvet Saraç. Üniversiteler için belge yönetimi ve arşiv sistemi-işlemleri (BEYAS) el kitabı.- (Ankara: 2009).
2. Özdemirci, Fahrettin ve Hüseyin Odabaş. Yazışma yönetimi ve dosyalama işlemleri. / Fahrettin Özdemirci - Hüseyin Odabaş. (Ankara: Alter Yayıncılık, 2005).
3. Özdemirci, Fahrettin. Kurum ve Kuruluşlarda Belge Üretiminin Denetlenmesi ve Belge Yönetimi. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 1996.
4. Arşivcilik Terimleri Sözlüğü: Almanca, İngilizce, Fransızca, İtalyanca,, Hollandaca, Rusça ve İspanyolca Karşılıklarıyla / Türkçe hazl. Bekir Kemal Ataman. İstanbul: Librairie de Pera, 1995.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kurum ve kuruluşlar için belge yönetim sistemi tasarlama, kurma ve yürütme becerisi kazandırmayı içerir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste örgütlerin varlıklarının delili olarak kabul edilen belgelerin üretilmelerinden arşivlenmelerine kadar geçen bütün işlemlerin yönetilmesinin gereklilikleri anlatılmaktadır. Bu bağlamda, belge yönetimi disiplinin ortaya çıkışı, gelişimi, kurumlar için gerekliliği ve belge yönetimi programının esasları hakkında bilgiler verilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
3
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|