Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri
|
|
2
|
İşletmelerde Bilgi Yönetimi Yaklaşımları
|
|
3
|
Kurumsal Bilgi Kaynakları
|
|
4
|
Kurumlarda Bilgi Süreçleri
|
|
5
|
Bilgi Yönetimi ve kurumsal içerik yönetimi (KİY)
|
|
6
|
Bilgi yönetiminde çevresel düzenleyiciler
|
|
7
|
Bilgi Güvenliği ve bilişim teknolojileri
|
|
8
|
Kurumsal Bilgi Kaynaklarına Erişim ve Sınırlamalar
|
|
9
|
İnternet ortamında bilgiye erişim stratejileri ve kurumsal bilgi
|
|
10
|
Bilgiye Dayalı Yönetim
|
|
11
|
Bilgi Yönetim Stratejileri ve İlkeleri
|
|
12
|
Bilgi Kaynaklarını Düzenleme ve Erişim
|
|
13
|
Bilgi Yönetimi Altyapı Unsurları
|
|
14
|
Bilgi Yönetimi Projeleri ve Gerçekleştirme Adımları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali Akkaya
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Tiwana, Amrit. Bilginin Yönetimi.?Çev. Elif Özsayar. İstanbul: Dışbank, 2003.
2. Barutçugil, İsmet. Bilgi yönetimi. İstanbul: Kariyer, 2002.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Bilgi yönetimi. İstanbul: MESS, 1999.
2. Davenport, H. Thomas and Laurence Prusak. İş dünyasında bilgi yönetimi: kuruluşlar ellerindeki bilgiyi nasıl yönetirler. Çev. Günhan Günay. İstanbul: Rota Yayın, 2001.
3. Öğüt, Adem. Bilgi çağında yönetim. Ankara: Nobel, 2001.
|
Dersin Amacı
|
Kurum ve kuruluşlar için bilgi yönetim sistemi tasarlama, kurma ve yürütme becerisi kazandırmayı içerir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında bilginin güç unsuruna dönüşmesi ve bilgi toplumunun asıl yönlendiricisi olabilmesi için yönetilebiliyor olmasının önemi ve gerekliliği ele alınır. Bu kapsamda bilgi yönetim modelleri üzerinden bilginin yönetilmesi süreçleri tanıtılır ve bu süreçlerin bireysel ve kurumsal bilginin değerini korumadaki misyonuna değinilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
2
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
5
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|