ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Yönetimi BBY210 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kurum ve kuruluşlar için bilgi yönetiminin önemini tartışır.
    2-Bilgiye dayalı yönetimin avantajlarına hakimdir
    3-Kurum ve kuruluşlar için bilgi yönetim sistemlerini projelendirir uygulamaya geçirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)2612
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri
    2 İşletmelerde Bilgi Yönetimi Yaklaşımları
    3 Kurumsal Bilgi Kaynakları
    4 Kurumlarda Bilgi Süreçleri
    5 Bilgi Yönetimi ve kurumsal içerik yönetimi (KİY)
    6 Bilgi yönetiminde çevresel düzenleyiciler
    7 Bilgi Güvenliği ve bilişim teknolojileri
    8 Kurumsal Bilgi Kaynaklarına Erişim ve Sınırlamalar
    9 İnternet ortamında bilgiye erişim stratejileri ve kurumsal bilgi
    10 Bilgiye Dayalı Yönetim
    11 Bilgi Yönetim Stratejileri ve İlkeleri
    12 Bilgi Kaynaklarını Düzenleme ve Erişim
    13 Bilgi Yönetimi Altyapı Unsurları
    14 Bilgi Yönetimi Projeleri ve Gerçekleştirme Adımları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali Akkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Tiwana, Amrit. Bilginin Yönetimi.?Çev. Elif Özsayar. İstanbul: Dışbank, 2003. 2. Barutçugil, İsmet. Bilgi yönetimi. İstanbul: Kariyer, 2002.
    Yardımcı Kitap 1. Bilgi yönetimi. İstanbul: MESS, 1999. 2. Davenport, H. Thomas and Laurence Prusak. İş dünyasında bilgi yönetimi: kuruluşlar ellerindeki bilgiyi nasıl yönetirler. Çev. Günhan Günay. İstanbul: Rota Yayın, 2001. 3. Öğüt, Adem. Bilgi çağında yönetim. Ankara: Nobel, 2001.
    Dersin Amacı Kurum ve kuruluşlar için bilgi yönetim sistemi tasarlama, kurma ve yürütme becerisi kazandırmayı içerir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında bilginin güç unsuruna dönüşmesi ve bilgi toplumunun asıl yönlendiricisi olabilmesi için yönetilebiliyor olmasının önemi ve gerekliliği ele alınır. Bu kapsamda bilgi yönetim modelleri üzerinden bilginin yönetilmesi süreçleri tanıtılır ve bu süreçlerin bireysel ve kurumsal bilginin değerini korumadaki misyonuna değinilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 2
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster