ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Erişim BBY321 GÜZ-BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi depolamanın temel prensiplerini irdeler
    2-Bilgi erişim ve sistemlerinin ve veri tabanlarının temel prensiplerini karşılaştırır
    3-Bilgi erişim modellerini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje20000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi erişime giriş
    2 Bilgi erişim mimarisi
    3 Bilgi/metin işleme
    4 Bilgi erişim modelleri
    5 Bilgi erişim modelleri
    6 Bilgi erişim modelleri
    7 Bilgi/metin sınıflama ve kümeleme
    8 Bilgi erişimde makine öğrenimi
    9 Performans değerlendirme
    10 Arama motoru mimarisi
    11 Paralelleştirme ve MapReduce
    12 Bilgi erişim uygulamaları (Apache Tika, Lucene, Solr, SolrMarc, Elasticsearch ve Hadoop Ekosistemi)
    13 Proje sunumları
    14 Proje sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Baeza-Yates, R. ve Ribeiro-Neto, B. (1999). Modern information retrieval. New York: ACM Baeza-Yates, R. ve Ribeiro-Neto, B. (2011). Modern information retrieval: The concepts and technology Behind search. Addison Wesley.
    Yardımcı Kitap Karambelkar, H. V. (2015). Scaling big data with Hadoop and Solr (2. bs.). Packt Publishing Ltd. Tonta, Y., Sever H. ve Bitirim, Y. (2002).Türkçe arama motorlarında performans değerlendirme. Ankara: Total Bilişim.
    Dersin Amacı Bu ders, bilgi depolama ve erişim sistemlerinin ve veri tabanlarının temel prensiplerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrenciler bilgiyi organize etmek üzere çeşitli araç-gereçleri kullanmayı öğrenecektir.
    Dersin İçeriği Doğru, nitelikli, güncel ve geçerli bilgi kaynaklarına erişim ve bu süreçte kullanılan yöntem, teknik ve araçlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 1
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 4
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster