ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Coğrafi Bilgi Sistemleri BBY320 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Coğrafi bilgi sisteminin (CBS) temel kavramlarını bilir, bilgi ve belge yönetim alanında onu uygular.
    2-Veri toplama ve veri giriş yöntemlerini sınıflandırır.
    3-Bilgi merkezlerinde coğrafi bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır.
    4-CBS`nin uygulama alanlarına örnekler verir.
    5-CBS ile yapılmış çalışmaları yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler3014228
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013434
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş Sayısal Coğrafi Bilgi CBS tanımı CBS`nin bileşenleri
    2 Giriş CBS uygulama alanları CBS ile ilişkili disiplinler CAD/CAM sistemleri Tarihsel perspektif
    3 Veri Girişi CBS için verinin önemi Mevcut grafik veya görüntülerin kullanılması ile veri girişi Elle sayısallaştırma Otomatik veya yardımlı sayısallaştırma
    4 Veri Girişi Gerçek zamanlı sayısal veri Mevcut sayısal veri
    5 Coğrafi Konumlandırma Dünya Koordinat Geometrisi Üç Boyutlu Sistemler Düzlem Koordinat Sistemleri
    6 Harita Projeksiyonları Harita Projeksiyonları ve CBS ile ilişkisi Projeksiyon Yüzeyleri
    7 Harita Projeksiyonları Bozulmalar Uygun Harita Projeksiyonunun Seçimi
    8 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (VTYS) Veri Yönetimi Kavramları VTYS?nin avantajları Veri Taslakları
    9 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (VTYS) Veri Modellerinde Mantık İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (İVTYS) Veri Normalizasyonu
    10 Mekansal Verinin Sunumu ve Organizasyonu Vektör Veri Modelleri Hücresel Veri Modelleri
    11 Mekansal Verinin Sunumu ve Organizasyonu Vektör ve Hücresel Veri Modelleri Arasındaki Dönüşüm Mekansal Veri Organizasyonu Özelliklerin Simgeleştirilmesi
    12 Mekansal ve Öznitelik Verilerinin Bütünleşik Analizi Düzeltme/Sınflama/Genelleme, Ölçümler Bindirme Analizleri Ağ Analizleri Komşuluk Analizleri
    13 Mekansal ve Öznitelik Verilerinin Bütünleşik Analizi Fiziksel ve Çevresel Süreçlerin Modellenmesi Beşeri Süreçlerin Modellenmesi Karar Verme Süreçlerinin Modellenmesi
    14 Mekansal ve Öznitelik Verilerinin Bütünleşik Analizi Veri Kalitesi ve Hatalar CBS`de Hata Kaynakları Hataların Yönetimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Kasım Binici
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Aronoff S. (1989) Geographic Information Systems: A Management Perspective, WDL Publications, Ottawa, Canada ? 2. Antenucci, J.C. (1991) Geographical Information Systems: Aguide to the Technology, Van Nostrand Reinhold, New York. ? 3. Burrough, P.A. (1986) Principles of Geographic Information Systems for Land Resource Assessment, Claredon Press, Oxford. ? 4. Magurie, D.J., M.F. Goodchild and D.W. Rhind (1991) Geographical Information Systems Principles and Applications, Longman Scientific and Technical.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, herhangi bir projede coğrafi bilgi sistemlerinin kullanımını sağlayacak fikirlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır. Çeşitli proje örnekleri ile veriden, ürüne geçiş süreci ve doğruluk analizi derste tartışılacak, tartışmalar uygulamalar ile de desteklenerek CBS proje yönetim süreci açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, projelerde kullanabilecekleri verileri ve coğrafi bilgi sistemi yazılım fonksiyonlarını seçme; verileri, süreci ve sonuçların doğruluğunu yorumlama, süreci uygulama konusunda bilgi birikimine sahip olacaklardır.
    Dersin İçeriği Coğrafi bilgi sistemlerinin kullanımını sağlama, CBS proje yönetim süreci açıklama, CBS Teknikleri ve teknolojileri öğretme, CBS veri kaynakları tanıtma, Üst veri ve veri tabanları öğrenme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 1
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 2
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 2
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 3
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 3
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster