ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kütüphane Otomasyonu BBY405 GÜZ 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kütüphane otomasyon programlarının avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır
    2-Kütüphane otomasyon programlarında bulunması gereken temel özellikleri tanımlar.
    3-Kütüphane otomasyon modüllerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014848
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Otomasyon ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar
    2 Kütüphane otomasyon sistemlerinde modüller
    3 Kütüphane otomasyon sistemlerinde modüller
    4 Kütüphane otomasyon sistemlerinde modüller
    5 Kütüphane otomasyon sistemlerinde modüller
    6 Tümleşik kütüphane otomasyon sistemleri
    7 Kütüphanelerde yeni otomasyon sistemine geçiş
    8 Tümleşik Kütüphane sistemleri yazılımlarının ön araştırılması ve değerlendirilmesi
    9 Yazılım ve donanımların seçimi ve değerlendirilmesi
    10 Otomasyona geçiş sürecinin planlanması
    11 Tümleşik kütüphane sistemlerinin seçimi
    12 Kütüphanelerde açık kaynak kodlu yazılımlar
    13 Proje sunumları
    14 Proje sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Webber, D. ve Peters, A. (2010). Integrated library systems planning, selecting, and implementing. Santa Barbara, Calif.: Libraries Unlimited.
    Yardımcı Kitap Arslantekin, H. S. (2003). Bütünleşik kütüphane otomasyon sistemlerinde gelişmeler. B. Yılmaz (Ed.), (ss. 93?95). Bilgi Toplumuna Doğru Halk Kütüphaneleri: Pulman-XT Türkiye Ulusal Toplantısı Sonuç Raporu, 16-19 Kasım 2002, Milli Kütüphane, sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu, Türk Kütüphaneciler Derneği. Arslantekin, S. (1998). Kütüphane Otomasyonunda Yazılım Sorunu. Türk Kütüphaneciliği, 12, 231?240. Binici, K. (2017). Birlikte çalışabilirlik açısından Türkiye deki kütüphanelerde kullanılan otomasyon sistemleri üzerine bir inceleme. İçinde, Uluslararası Bilgi ve Belge Yönetimi Alanında Bilgiye Erişim / Kataloglama Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İstanbul. Chalon, P. X., Alexandre-Joaquim, L., Naget, C. ve Becquart, C. (2006). Open your mind! Selecting and implementing an integrated library system: the open-source opportunity. Kurbanoğlu, S. S. (1997). Kütüphane otomasyonunun tarihsel gelişimine genel bir bakış. B. Yılmaz (Ed.), Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıla?a Armağan içinde (ss. 93?99). Ankara: H.Ü. Kütüphanecilik Bölümü.
    Dersin Amacı Kütüphane otomasyon sistemlerinin temel özellikleri yanında sistemlerin tasarım, seçim, uygulama ve yönetim konularında temel ilkeleri öğrenme dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu derste kütüphane sistemleri yönetimi, otomasyon sistemlerindeki modüller, otomasyon sistemine geçiş, otomasyon sistemlerini değerlendirme ve açık kaynak kodlu sistemler ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 2
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 4
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster