ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sistem Analizi ve Tasarımı BBY310 BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci sistem modellemeyi gerçekleştirir
    2-Öğrenciler bilgi sistemi geliştirme sürecini kavrar
    3-Öğrenciler işletmelerin ihtiyaçlarına uygun sistem çözümleri tasarlar.
    4-Öğrenciler bilişim sektöründe değişik rollerdeki profesyonel çalışanların sorumluluklarını fark eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje013434
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sistem kavramı, tanımı ve bilim dünyasındaki yeri
    2 Genel sistem teorisi
    3 Sistemin bileşenleri / elemanları
    4 Sistemin özellikleri
    5 Sistemlerin ortak ve farklı özellikleri
    6 Sistem türleri
    7 Sistem analizi
    8 Sistem analizi aşamaları
    9 Sistem analizi aşamaları
    10 Sistem tasarımı
    11 Sistem tasarımı aşamaları
    12 Sistem metodolojileri
    13 Sistemler arası geçiş ve iletişim
    14 Sistemler arası geçiş ve iletişim
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali Akkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. Pelin Kandemir
    Kaynaklar 1. Kendall, Kenneth E. and Julie E. Kendall, Systems Analysis and Design, 8th(7th) edition (international edition), Prentice Hall International, 2011(2007). 2. Laudon, Jane Price and Kenneth C. Laudon, Management Information Systems, 7th edition, Prentice Hall International, 2002. 3. Oya Kalıpsız, Ayşe Buharalı, Göksel Biricik, Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık Eğitim, 2008
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sistem analizi ve tasarımı ile ilgili temel kavramların aktarılması ile sistem geliştirme döngüsü ile ilgili temel kavramları açıklayabilmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 2
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 2
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 2
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 2
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 2
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 2
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 2
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 2
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster