ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tıp ve Sağlık Bilimlerinde Bilgiye Erişim BBY420 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tıp ve sağlık bilimleri alanında sınıflama sistemlerini, veri tabanlarını, kullanıcılarını ve onların bilgi arama davranışlarını tespit eder
    2-Tıp ve sağlık bilimleri kütüphanelerindeki verit tabanlarını kullanır
    3-Tıp ve sağlık bilimleri kütüphanelerinde kullanılan sınıflama sistemlerini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013434
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014444
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tıp ve Sağlık Bilimleri, Kullanıcıları ve Bilgi Arama Davranışları
    2 Tıp Kütüphaneleri Tarihi
    3 Tıp Kütüphaneciliğinde Dernek Oluşumları
    4 NLM, hizmetleri, kaynakları
    5 NLM sınıflama sistemi
    6 MeSH konu başlıkları
    7 Tıpta bibliyografik denetim, PubMed
    8 PubMed -LinkOut
    9 Tıp veri Tabanları
    10 Kanıta Dayalı Tıp
    11 Kanıta Dayalı Tıp Kaynakları
    12 Tıbbi dokümantasyon
    13 Türkiye`de Tıbbi bilginin Denetimi ve Erişimi
    14 Türkiye`de Tıbbi bilginin Denetimi ve Erişimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kasım BİNCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Alkan, N. (2002). Enformasyonistlik mesleği önerisi. Bilgi Dünyası, 3, 76?92. Alkan, N. (2003). Tıp ve sağlık kuruluşlarında bilgi yönetimi. Bilgi Dünyası, 4, 122?145. Alkan, N. (2004). Cochrane derlemeleri. D. Atılgan (Ed.), Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü?nün Kuruluşunun 50. Yılına Armağan içinde (ss. 15?27). Ankara: A.Ü. DTCF Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. Alkan, N. (2005). Dizgisel dermelerin kanıta dayalı tıp uygulamasındaki önemi ve dizgesel derleme üretme sürecinde kütüphanecilerin rolü. M. E. Küçük (Ed.), Prof. Dr. Nilüfer Tuncer?e armağan içinde (ss. 42?70). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği. Alkan, N. (2008). Klinik tıp kütüphaneciliği. Bilgi Dünyası, 9, 315?347. Atılgan, M. (y.y.). Başlangicindan 19. yüzyıla tıp kütüphaneleri. http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak05/u05-12.pdf adresinden erişildi. Beatty, W. K. (2003). Medical Literature. Encyclopedia of Library and Information Science. Binici, K. (2011). Veri Tabanlarında Kurumsal Yerelleştirme: PubMed Veri Tabanı LinkOut Hizmeti İle Kurumsal Yerelleştirme Örneği. Bilgi Dünyası, 12(2), 347?358. http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/32 Lindberg, D. A. B. ve Mehnert, R. (2003). National Library of Medicine. Encyclopedia of Library and Information Science. Marcel Dekker. Sincan, M. (2003). Kanıta Dayalı Tıp ve Tıp Kütüphaneciliği. Bilgi Dünyası, 4, 64?72.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere tıp kütüphanelerinde bilginin denetimini öğretmek ve tıbbi bilgiye erişim becerisini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında tıp kütüphaneleri, NLM sınıflama sistemi, MeSH konu başlıkları, tıpta bilgi erişim kanalları ve sistemleri konuları ele alınmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 2
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 2
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 4
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 1
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster