Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tıp ve Sağlık Bilimleri, Kullanıcıları ve Bilgi Arama Davranışları
|
|
2
|
Tıp Kütüphaneleri Tarihi
|
|
3
|
Tıp Kütüphaneciliğinde Dernek Oluşumları
|
|
4
|
NLM, hizmetleri, kaynakları
|
|
5
|
NLM sınıflama sistemi
|
|
6
|
MeSH konu başlıkları
|
|
7
|
Tıpta bibliyografik denetim, PubMed
|
|
8
|
PubMed -LinkOut
|
|
9
|
Tıp veri Tabanları
|
|
10
|
Kanıta Dayalı Tıp
|
|
11
|
Kanıta Dayalı Tıp Kaynakları
|
|
12
|
Tıbbi dokümantasyon
|
|
13
|
Türkiye`de Tıbbi bilginin Denetimi ve Erişimi
|
|
14
|
Türkiye`de Tıbbi bilginin Denetimi ve Erişimi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kasım BİNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Alkan, N. (2002). Enformasyonistlik mesleği önerisi. Bilgi Dünyası, 3, 76?92.
Alkan, N. (2003). Tıp ve sağlık kuruluşlarında bilgi yönetimi. Bilgi Dünyası, 4, 122?145.
Alkan, N. (2004). Cochrane derlemeleri. D. Atılgan (Ed.), Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü?nün Kuruluşunun 50. Yılına Armağan içinde (ss. 15?27). Ankara: A.Ü. DTCF Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü.
Alkan, N. (2005). Dizgisel dermelerin kanıta dayalı tıp uygulamasındaki önemi ve dizgesel derleme üretme sürecinde kütüphanecilerin rolü. M. E. Küçük (Ed.), Prof. Dr. Nilüfer Tuncer?e armağan içinde (ss. 42?70). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
Alkan, N. (2008). Klinik tıp kütüphaneciliği. Bilgi Dünyası, 9, 315?347.
Atılgan, M. (y.y.). Başlangicindan 19. yüzyıla tıp kütüphaneleri. http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak05/u05-12.pdf adresinden erişildi.
Beatty, W. K. (2003). Medical Literature. Encyclopedia of Library and Information Science.
Binici, K. (2011). Veri Tabanlarında Kurumsal Yerelleştirme: PubMed Veri Tabanı LinkOut Hizmeti İle Kurumsal Yerelleştirme Örneği. Bilgi Dünyası, 12(2), 347?358. http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/32
Lindberg, D. A. B. ve Mehnert, R. (2003). National Library of Medicine. Encyclopedia of Library and Information Science. Marcel Dekker.
Sincan, M. (2003). Kanıta Dayalı Tıp ve Tıp Kütüphaneciliği. Bilgi Dünyası, 4, 64?72.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere tıp kütüphanelerinde bilginin denetimini öğretmek ve tıbbi bilgiye erişim becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında tıp kütüphaneleri, NLM sınıflama sistemi, MeSH konu başlıkları, tıpta bilgi erişim kanalları ve sistemleri konuları ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
5
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
2
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
2
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
4
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
1
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
1
|