ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Mevzuatı BBY207 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1- Yasal ve idari düzenlemeleri analiz eder.
    2-Bilgi merkezleri dünyasına ilişkin mevzuata hakim olur.
    3-Mesleki işleyişe ilişkin görev hak ve sorumluluklarını bilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi Mevzuatı
    2 Yönetim Hukukunun Amaç ve İşlevleri
    3 Yönetim Hukukunun Kaynakları
    4 Bilgi Hizmetleri Mevzuatı
    5 Türkiye`de Bilgi Hizmetleri Mevzuatı
    6 Kurumsal (Örgütsel) Yapıya İlişkin Mevzuat
    7 Genel ve Özel Mevzuat
    8 İdari Mevzuat
    9 Hizmetlere İlişkin Mevzuat
    10 İstihdama İlişkin Mevzuat
    11 İşe Girme Atama ve Yükselme
    12 Mali Konulara İlişkin Mevzuat
    13 Elektronik Ortamlara İlişkin Mevzuat
    14 Bilgi Güvenliği
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Çelik, A. (2001). Bilgi Hizmetleri ve Mevzuat. Ankara:Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği
    Yardımcı Kitap American Association of School Librarians and Association for Educational TKD (2008) "Düşünce Özgürlüğü Bildirgesi" , (www.kutuphaneci.org.tr) Tonta, Y. ve Çelik A. (Ed.) Bilgi Edinme Özgürlüğü. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 1996.
    Dersin Amacı Yönetim hukuku hakkında genel bilgi edinmeleri sağlanarak alana ilişkin yasal ve idari düzenlemeleri öğrenme, analiz etme, yorumlama ve uygulama konusunda bilgi verilmekte ve tartışılmaktadır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında bilgi ve bilgi merkezleri ile ilgili ulusal yasal düzenlemeler ayrıntılı bir biçimde ele alınır. Söz konusu yasal düzenlemelerin bilgi profesyonellerine, bilgi merkezlerine ve bilgi kullanıcılarına getirdiği görev, hak ve sorumluluklar konusunda öğrencilerin genel bir bilgi sahibi olması sağlanır. Daha sonra uluslararası bir karşılaştırma yapılarak ülkemizdeki durum ortaya konur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster