Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi Mevzuatı
|
|
2
|
Yönetim Hukukunun Amaç ve İşlevleri
|
|
3
|
Yönetim Hukukunun Kaynakları
|
|
4
|
Bilgi Hizmetleri Mevzuatı
|
|
5
|
Türkiye`de Bilgi Hizmetleri Mevzuatı
|
|
6
|
Kurumsal (Örgütsel) Yapıya İlişkin Mevzuat
|
|
7
|
Genel ve Özel Mevzuat
|
|
8
|
İdari Mevzuat
|
|
9
|
Hizmetlere İlişkin Mevzuat
|
|
10
|
İstihdama İlişkin Mevzuat
|
|
11
|
İşe Girme Atama ve Yükselme
|
|
12
|
Mali Konulara İlişkin Mevzuat
|
|
13
|
Elektronik Ortamlara İlişkin Mevzuat
|
|
14
|
Bilgi Güvenliği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Çelik, A. (2001). Bilgi Hizmetleri ve Mevzuat. Ankara:Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği
|
Yardımcı Kitap
|
American Association of School Librarians and Association for Educational TKD (2008) "Düşünce Özgürlüğü Bildirgesi" , (www.kutuphaneci.org.tr)
Tonta, Y. ve Çelik A. (Ed.) Bilgi Edinme Özgürlüğü. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 1996.
|
Dersin Amacı
|
Yönetim hukuku hakkında genel bilgi edinmeleri sağlanarak alana ilişkin yasal ve idari düzenlemeleri öğrenme, analiz etme, yorumlama ve uygulama konusunda bilgi verilmekte ve tartışılmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında bilgi ve bilgi merkezleri ile ilgili ulusal yasal düzenlemeler ayrıntılı bir biçimde ele alınır. Söz konusu yasal düzenlemelerin bilgi profesyonellerine, bilgi merkezlerine ve bilgi kullanıcılarına getirdiği görev, hak ve sorumluluklar konusunda öğrencilerin genel bir bilgi sahibi olması sağlanır. Daha sonra uluslararası bir karşılaştırma yapılarak ülkemizdeki durum ortaya konur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|