Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
|
2
|
Halk ve çocuk kütüphaneleri
|
|
3
|
Halk ve çocuk kütüphanesi sistemleri ve örgütlenme yapısı
|
|
4
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde derme geliştirme
|
|
5
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde yasal yapı (mevzuat) ve finansman
|
|
6
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde mekansal estetik
|
|
7
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde kullanıcı yapısı
|
|
8
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde personel ve yönetim özellikleri
|
|
9
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler
|
|
10
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde yaratıcı/yenilikçi hizmetler
|
|
11
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde proje geliştirme, Halk ve çocuk kütüphanelerinde otomasyon
|
|
12
|
Halk ve çocuk kütüphanelerinde halkla ilişkiler
|
|
13
|
Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme: Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Halk ve Çocuk Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme: Öğrenci Sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
|
Yardımcı Kitap
|
Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA: Information Resources Press.
Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252.
Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK: PolityPress.
Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ: Scarecrow.
Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York: Neal-Schuman Publishers Inc..
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında ülkemizin en yaygın bilgi merkezi türü olan halk ve çocuk kütüphanesine ilişkin tüm unsurlar ayrıntılı bir biçimde ele alınır. Bu bilgi merkezi türlerinin yönetimsel bağlılıkları açısından farklı olan yapılanma biçimleri karşılaştırılır. İyi uygulama örnekleri üzerinden olması gereken yetenek ve yeterlilikler belirlenir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|