Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul, TKD İstanbul Şubesi.
K2. Akkaya, M. A. ve Odabaş, H. (2019). Bilgi merkezleri: Kütüphaneler, Arşivler, Müzeler. Hiperlink.
K3. Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA, Information Resources Press.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252.
YK2. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK, PolityPress.
YK3. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ, Scarecrow.
YK4. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York, Neal-Schuman Publishers Inc.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve unsurlar ele alınarak, hem kuramsal düzeyde hem de örnekler üzerinden bilgiler verilecektir.
|