ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk ve Çocuk Kütüphaneleri BBY215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk kütüphaneleri ve hizmetlerini karşılaştırır.
    2-Halk kütüphanesi hizmetlerinde yerel yönetimin etkisini tartışır.
    3-Halk kütüphanesi hizmetlerinde merkezi yönetimin etkisini tartışır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
    Yardımcı Kitap Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA: Information Resources Press. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252. Bourdieu, P. (1993). The field of cultural production. Cambridge, UK: PolityPress. Harris, M. & Johnson, E.D. (1984). History of libraries in the western world. Metuchen, NJ: Scarecrow. Lushington, N. (2002). Libraries designed for users. A 21st century guide. New York: Neal-Schuman Publishers Inc..
    Dersin Amacı Öğrencilerin halk ve çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında ülkemizin en yaygın bilgi merkezi türü olan halk ve çocuk kütüphanesine ilişkin tüm unsurlar ayrıntılı bir biçimde ele alınır. Bu bilgi merkezi türlerinin yönetimsel bağlılıkları açısından farklı olan yapılanma biçimleri karşılaştırılır. İyi uygulama örnekleri üzerinden olması gereken yetenek ve yeterlilikler belirlenir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster