ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yazma ve Nadir Eser Kütüphaneciliği BBY220 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk-İslam yazma eserleri ve bunların fiziksel ve sanatsal özelliklerini özelliklerini sıralar
    2-Batı ve Türk yazmalarının özelliklerini karşılaştırır.
    3-Nadir eserlere ilişkin sorunları ve çözüm önerilerini yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yazma Eserin tanımı ve önemi
    2 Ülkemizdeki Yazma Eser kütüphaneleri hakkında genel bilgiler Önerilen metinlerin okunması.
    3 Ülkemizdeki Yazma Eser kütüphaneleri hakkında genel bilgiler Önerilen metinlerin okunması.
    4 Yazma Eserlerin Korunması Önerilen metinlerin okunması.
    5 Yazma Eserlerin Bakımı ve Temizlenmesi Önerilen metinlerin okunması.
    6 Yazma Eserlerin Hizmete Sunulması Önerilen metinlerin okunması.
    7 Yazma Eser Kütüphanelerimizin Sorunları Önerilen metinlerin okunması.
    8 Yazma Eserlere İlişkin Tanımlayıcı Kavramların Açıklanması Önerilen metinlerin okunması.
    9 Yazma Eserlere İlişkin Tanımlayıcı Kavramların Açıklanması Önerilen metinlerin okunması.
    10 Yazma Eserlerin Biçimsel Değerlendirmesi Önerilen metinlerin okunması.
    11 Yazma Eserlerin Biçimsel Değerlendirmesi Önerilen metinlerin okunması.
    12 Yazma Eserlerin Kataloglanması Önerilen metinlerin okunması.
    13 Yazma Eserlerin Kataloglanması Önerilen metinlerin okunması.
    14 Yazma Eserlerin Kataloglanması Önerilen metinlerin okunması.
    Ön Koşul yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları yok.
    Kaynaklar Yazma ve Eski Basma Kitapların Tasnif ve Fişleme Kılavuzu ve İslam Dini İlimleri Tasnif Cetveli, Maarif Vekaleti. Duman, Hasan, El Yazmaları Dünyasında Türkiye?nin Yeri
    Yardımcı Kitap -Dağdelen, İ., Türkmen, H., Ulu,N. (2005). Nail Bayraktar?a armağan. İstanbul: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı. -Erünsal, İ. (1988). Türk Kütüphaneleri tarihi II: Kuruluşundan Tanzimata kadar Osmanlı Vakıf Kütüphaneleri. Ankara: Atatürk Kültür DTYK. -Küçük, M.E. (1999). Türkiye`de yazma eserler sorunu ve çözüm önerileri. Türk Kütüphaneciliği, 13(1), 40-49. -Soydal, İ., Alır, G., Özkaramanlı, E. (1999). Yazma katalogları ve TÜYATOK: Sorunlar ve çözüm önerileri. In Ö. Bayram et al. (Eds.), Bilginin Serüveni: Dünü, Bugünü ve Yarını. Türk Kütüphaneciler Derneği`nin 50.Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 17-21 Kasım, Ankara (pp. 257-277). Ankara : Türk Kütüphaneciler Derneği.
    Dersin Amacı Yazma eserlerin genel özelliklerinin tanımlanarak kataloglanmasına ilişkin bilgilerin açıklanması ve ülkemizdeki yazma eser kütüphaneleri hakkında bilgiler verilmesi.
    Dersin İçeriği Osmanlıca yazma eserlerin genel özellikleri ve kataloglanması hakkında bilgi sahibi olmak. Ülkemizdeki yazma eser kütüphaneleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 2
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 3
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 5
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 2
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 3
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 2
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster