Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yazma Eserin tanımı ve önemi
|
|
2
|
Ülkemizdeki Yazma Eser kütüphaneleri hakkında genel bilgiler
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
3
|
Ülkemizdeki Yazma Eser kütüphaneleri hakkında genel bilgiler
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
4
|
Yazma Eserlerin Korunması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
5
|
Yazma Eserlerin Bakımı ve Temizlenmesi
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
6
|
Yazma Eserlerin Hizmete Sunulması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
7
|
Yazma Eser Kütüphanelerimizin Sorunları
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
8
|
Yazma Eserlere İlişkin Tanımlayıcı Kavramların Açıklanması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
9
|
Yazma Eserlere İlişkin Tanımlayıcı Kavramların Açıklanması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
10
|
Yazma Eserlerin Biçimsel Değerlendirmesi
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
11
|
Yazma Eserlerin Biçimsel Değerlendirmesi
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
12
|
Yazma Eserlerin Kataloglanması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
13
|
Yazma Eserlerin Kataloglanması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
14
|
Yazma Eserlerin Kataloglanması
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
Ön Koşul
|
yok.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
yok.
|
Kaynaklar
|
Yazma ve Eski Basma Kitapların Tasnif ve Fişleme Kılavuzu ve İslam Dini İlimleri Tasnif Cetveli, Maarif Vekaleti. Duman, Hasan, El Yazmaları Dünyasında Türkiye?nin Yeri
|
Yardımcı Kitap
|
-Dağdelen, İ., Türkmen, H., Ulu,N. (2005). Nail Bayraktar?a armağan. İstanbul: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı.
-Erünsal, İ. (1988). Türk Kütüphaneleri tarihi II: Kuruluşundan Tanzimata kadar Osmanlı Vakıf Kütüphaneleri. Ankara: Atatürk Kültür DTYK.
-Küçük, M.E. (1999). Türkiye`de yazma eserler sorunu ve çözüm önerileri. Türk Kütüphaneciliği, 13(1), 40-49.
-Soydal, İ., Alır, G., Özkaramanlı, E. (1999). Yazma katalogları ve TÜYATOK: Sorunlar ve çözüm önerileri. In Ö. Bayram et al. (Eds.), Bilginin Serüveni: Dünü, Bugünü ve Yarını. Türk Kütüphaneciler Derneği`nin 50.Yılı Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 17-21 Kasım, Ankara (pp. 257-277). Ankara : Türk Kütüphaneciler Derneği.
|
Dersin Amacı
|
Yazma eserlerin genel özelliklerinin tanımlanarak kataloglanmasına ilişkin bilgilerin açıklanması ve ülkemizdeki yazma eser kütüphaneleri hakkında bilgiler verilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlıca yazma eserlerin genel özellikleri ve kataloglanması hakkında bilgi sahibi olmak. Ülkemizdeki yazma eser kütüphaneleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
2
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
3
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
3
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
3
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
5
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
2
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
3
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
2
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
3
|