Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fiil çekimleri
|
|
2
|
Fiil çekimleri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
3
|
Farsça zaman ve dilek kipleri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
4
|
Farsça zaman ve dilek kipleri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
5
|
Metin okuma ve uygulama
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
6
|
Metin okuma ve uygulama
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
7
|
Metin okuma ve çeviri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
8
|
Metin okuma ve çeviri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
9
|
Modern Farsça metinleri okuma
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
10
|
Klasik metin okuma ve uygulama
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
11
|
Klasik metin okuma ve uygulama
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
12
|
Metin okuma ve çeviri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
13
|
Metin okuma ve çeviri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
14
|
Metin okuma ve çeviri
|
Önerilen metinlerin okunması.
|
Ön Koşul
|
Yok.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok.
|
Kaynaklar
|
Ateş, Ahmet, Farsça Gramer, Tercüman Yayınları, İstanbul.
Kanar, Mehmet, Farsça-Türkçe Sözlük
Mürsel, Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Murat Kitabevi Yayınları, Ankara, 1995
Şahinoğlu, Nazif, Farsça Gramer, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
Yazıcı, Tahsin, Farsça Tarihi Metinlerden Seçmeler, İstanbul, 1968.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin Farsça kaynakları okuyup anlayabilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Farsça metinleri okuyup anlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
2
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
2
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
3
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
2
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
3
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
2
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
3
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
5
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
3
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
2
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
3
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
3
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|