ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Diplomatiği BBY305 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı siyasi tarihini özetler.
    2-Osmanlıların diğer devletlerle kurduğu ilişkileri analiz eder.
    3-Osmanlı Devleti`ni Avrupa diplomatik sisteminin bir aktörü olarak gözlemler.
    4-Bilgi alanı olarak uluslararası ilişkilerin farkına varır.
    5-Osmanlı Devleti`nin ve Avrupa devletlerinin diplomatik yaklaşımlarını ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Diplomatiğin doğuşu ve tarihteki seyri
    2 Diplomatik ilminde kullanılan yazı malzemeleri Önerilen metinlerin okunması.
    3 Diplomatik ilminde kullanılan yazı türleri Önerilen metinlerin okunması.
    4 Belgelerde çok kullanılan terkipler Önerilen metinlerin okunması.
    5 Belgelerde kullanılan alamet ve mühürler Önerilen metinlerin okunması.
    6 Belgelerde kullanılan kısaltmalar Önerilen metinlerin okunması.
    7 Belgelerle ilgili bazı terimler Önerilen metinlerin okunması.
    8 Padişaha ait belgeler (ferman, berat) Önerilen metinlerin okunması.
    9 Padişaha ait belgeler (Ahidname, Hatt-ı Hümayun, İrade-i Seniyye, Sebeb-i Tahrir-i Hükmü) Önerilen metinlerin okunması.
    10 Devlet erkanının belgeleri ( Buyruldu, Telhis, Takrir, Arz) Önerilen metinlerin okunması.
    11 Merkez- taşra arasındaki yazışmalar (Mektup, Tahrirat, Şukka, Telgraf) Önerilen metinlerin okunması.
    12 Şehiriçi daireler arası yazışmalar (Tezkire, Kaime, Temessük, İlmuhaber) Önerilen metinlerin okunması.
    13 Dilekçe ve rapor mahiyetindeki belgeler (Arz-ı hal, Mahzar, Ariza, Mazbata, Layiha) Önerilen metinlerin okunması.
    14 İfta ve kaza organlarınca düzenlenen belgeler (Fetva, İlam, Hüccet, Vakfiye, Suret ve örnek belgeler) Önerilen metinlerin okunması.
    Ön Koşul Yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok.
    Kaynaklar Gökbilgin, Tayyip, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul 1992.
    Yardımcı Kitap Kütükoğlu, Mübühat, Osmanlı Belgelerinin Dili, Kubbealtı yayınları, İstanbul 1994
    Dersin Amacı Diplomatik belgelerin yapısı, yazısı, malzemesi ve unsurları hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Osmanlı Diplomatiğinde belge çeşitleri ve unsurları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 2
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 2
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 2
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 1
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 5
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 2
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 2
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 2
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster