Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Arap yazısının kökeni
|
|
2
|
Arap yazısının gelişimi, yazıda Arap ekolünün kuruluşu.
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
3
|
Selçuklularda yazı, Osmanlıda yazı, Şeyh Hamdullah el-Amasî ve yazıda Türk ekolü.
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
4
|
Nesih yazı türü, tanımlar
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
5
|
Nesih yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
6
|
Nesih yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
7
|
Nesih yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
8
|
Nesih yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
9
|
Rika? yazı türü, tanımlar
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
10
|
Rik?a yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
11
|
Rik?a yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
12
|
Rik?a yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
13
|
Rik?a yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
14
|
Rik?a yazı türünde metin okumaları
|
Recep Karacakaya`nın Osmanlı Arşiv Vesikaları kitabından önerilen metinlerin okunması.
|
Ön Koşul
|
Yok.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1. Karacakaya, R., (2013) Osmanlı Arşiv Vesikaları, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1 Sarıcaoğlu, E., (2003) Osmanlı Arşiv Vesikaları , me-sa, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrenciye el yazısıyla yazılmış Osmanlıca metinleri okuma ve günümüz Türkçesine aktarma ve transkripsiyonlarını yapma becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında yazma El yazısıyla yazılmış Osmanlıca metinleri okuma ve günümüz Türkçesine aktarma çalışmaları yapılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
3
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
5
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|