ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlıca Belge Türleri II BBY406 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sülüs hattıyla yazılı belgeleri okur,
    2-Divânî hattıyla yazılmış belgeleri okur,
    3-Arşiv belgelerini tanır ve ayıt eder,
    4-Arşiv belgelerinin içeriklerini analiz eder,
    5-Arşiv belgelerindeki tarihi verileri genel tarih bilgisiyle birleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha
    2 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    3 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    4 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    5 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    6 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    7 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    8 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    9 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    10 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    11 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    12 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    13 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    14 Ev Kadını" adlı kitaptan 4 sayfalık matbu metin, bir sayfa rika metin, bir adet sülüs levha Önerilen metinlerin okunması.
    Ön Koşul Yok.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hilal ÇİFTÇİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok.
    Kaynaklar Ayşe Fahriye, Ev Kadını, Simurg yayınları
    Yardımcı Kitap Yok.
    Dersin Amacı Öğrenciye Yazma metinleri okuma, tanıma ve ayırt etme kabiliyeti kazandırma
    Dersin İçeriği Yazma metinleri okur, tanır, ayırt eder.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir -
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar -
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster