Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet ALi AKKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Helinsky, Z. (2009). Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. M. Tonta (Çev.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
|
Yardımcı Kitap
|
Kütüphaneciler ve Pazarlama: Belirsizlikleri Taşıyan Bir İlişki 1996, Türk Kütüphaneciliği, 10 (4): 384-395.
Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırtması 1993 13 (3): 207-222.
İlhan Cemalcılar, Pazarlama: Kavramlar ve Kararlar.
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri: Ve Örnek olaylar.
Philip Kotler, Pazarlama Yönetimi: Çözümleme, Planlama ve Denetim
|
Dersin Amacı
|
Derste, bilgi merkezlerinde bilginin ve bilgi hizmetlerinin tanıtımı, farklı çevrelere duyurulması, pazarlanması, bilgi profesyonellerinin mevcut ve potansiyel kullanıcılara erişmeleri için gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmakta, pazarlamayı oluşturan bileşenler bilgi belge yönetimi bağlamında irdelenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında bilginin nasıl bir ürün ya da hizmete dönüştüğü ve bu anlamda değer kazandığı ele alınır. Pazarlanabilir bir unsur olarak bilginin önemi vurgulanarak bu değişimin nedenselliği ortaya konur. Bilginin pazarlamasının bilgi merkezleri dünyasındaki anlamı vurgulanarak bu konuda yapılması gerekenler ele alınır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
4
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
4
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|