ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Pazarlama BBY216 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama konusunda bilgi sahibi olur.
    2-Bilgi merkezlerinde pazarlama kuramlarının uygulanması sonucu pozitif getirilerin farkında olur.
    3-Hedef kitle, Pazar, ürün ve hizmet pazarlaması hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı ve kapsamı
    2 Bilgi ve pazarlama kavramları
    3 Pazarlama Sistemleri
    4 Pazarlama Sistemleri
    5 Pazarlama fırsatları
    6 Kullanıcı pazarları
    7 Hedef kullanıcı
    8 Pazar bölümlemesi
    9 Hizmet pazarlaması
    10 Bütünleşmiş görev anlayışı ve pazarlama
    11 Kütüphane pazarlaması
    12 Kütüphane pazarlaması
    13 Bilgi merkezlerinde stratejik pazarlama
    14 Pazarlama felsefesi ve bilgi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet ALi AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Helinsky, Z. (2009). Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. M. Tonta (Çev.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
    Yardımcı Kitap Kütüphaneciler ve Pazarlama: Belirsizlikleri Taşıyan Bir İlişki 1996, Türk Kütüphaneciliği, 10 (4): 384-395. Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırtması 1993 13 (3): 207-222. İlhan Cemalcılar, Pazarlama: Kavramlar ve Kararlar. İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri: Ve Örnek olaylar. Philip Kotler, Pazarlama Yönetimi: Çözümleme, Planlama ve Denetim
    Dersin Amacı Derste, bilgi merkezlerinde bilginin ve bilgi hizmetlerinin tanıtımı, farklı çevrelere duyurulması, pazarlanması, bilgi profesyonellerinin mevcut ve potansiyel kullanıcılara erişmeleri için gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmakta, pazarlamayı oluşturan bileşenler bilgi belge yönetimi bağlamında irdelenmektedir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında bilginin nasıl bir ürün ya da hizmete dönüştüğü ve bu anlamda değer kazandığı ele alınır. Pazarlanabilir bir unsur olarak bilginin önemi vurgulanarak bu değişimin nedenselliği ortaya konur. Bilginin pazarlamasının bilgi merkezleri dünyasındaki anlamı vurgulanarak bu konuda yapılması gerekenler ele alınır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster