Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet ALi AKKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Helinsky, Z. (2009). Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. M. Tonta (Çev.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.
|
Yardımcı Kitap
|
Kütüphaneciler ve Pazarlama: Belirsizlikleri Taşıyan Bir İlişki 1996, Türk Kütüphaneciliği, 10 (4): 384-395.
Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırtması 1993 13 (3): 207-222.
İlhan Cemalcılar, Pazarlama: Kavramlar ve Kararlar.
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri: Ve Örnek olaylar.
Philip Kotler, Pazarlama Yönetimi: Çözümleme, Planlama ve Denetim
|
Dersin Amacı
|
Derste, bilgi merkezlerinde bilginin ve bilgi hizmetlerinin tanıtımı, farklı çevrelere duyurulması, pazarlanması, bilgi profesyonellerinin mevcut ve potansiyel kullanıcılara erişmeleri için gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmakta, pazarlamayı oluşturan bileşenler bilgi belge yönetimi bağlamında irdelenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında bilginin nasıl bir ürün ya da hizmete dönüştüğü ve bu anlamda değer kazandığı ele alınır. Pazarlanabilir bir unsur olarak bilginin önemi vurgulanarak bu değişimin nedenselliği ortaya konur. Bilginin pazarlamasının bilgi merkezleri dünyasındaki anlamı vurgulanarak bu konuda yapılması gerekenler ele alınır.
|