Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Dersin kapsamı ve işlenişi; Ar-Ge Faaliyetleri ve Kütüphaneler
|
|
2
|
Türkiye`de Ar-Ge ve Bilim Politikası
|
|
3
|
Üniversite ve Üniversite Kütüphanesi: Amaçlar, İşlevler ve Tarihsel Gelişimler
|
|
4
|
Üniversitelerin ve Kütüphanelerinin Yönetim ve Örgütlenmesi
|
|
5
|
Milli Kütüphaneler: Amaçlar, İşlevler ve Tarihsel Gelişim
|
|
6
|
Milli Kütüphaneler : Yönetim ve Örgütlenme
|
|
7
|
Özel Kütüphaneler: Amaçlar, İşlevler ve Tarihsel Gelişim
|
|
8
|
Özel Kütüphaneler: Yönetim ve Örgütlenme
|
|
9
|
Araştırma Kütüphanelerinin Sorunları
|
|
10
|
Kütüphane Gezisi ya da Davetli Konuşmacı
|
|
11
|
Araştırma Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme: Öğrenci Sunumları
|
|
12
|
Araştırma Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme: Öğrenci Sunumları
|
|
13
|
Araştırma Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme: Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Araştırma Kütüphaneleri Kurumsal Değerlendirme: Öğrenci Sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kasım BİNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kaynakları Akkaya, M. A. (2013). Türkiye?de Yeni Bin Yılda Kurulan Devlet Üniversitelerinin Kütüphaneleri Hakkında Niceliksel Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(4), 601-618.
|
Yardımcı Kitap
|
Adaçay, F. R.(2007). ?Bilgi Ekonomisine İlişkin Temel Göstergeler Açısından AB ve Türkiye?. Dumlupınar Unv.Sosyal Bil. Derg.,(19), 185-204.
Çakın, İrfan. Research Libraries. (Unpublished textbook). s. 85.
Çakın, İrfan (1991). "Özel Kütüphaneler: Tanım Boşluğu" Türk Kütüphaneciliği, 5(2), s. 49-55
Çakın, İrfan (1996). "Yeniden Yapılanma Ortamında Türk Milli Kütüphanesi" 50. Kuruluş Yılında Ulusaldan Evrensele Türk Milli Kütüphanesi (1946-1996). T.C. Kültür Bakanlığı, Milli Kütüphane Yayınları, No.25, Ankara, s.118-125
Çakın, İrfan (1998). Üniversitelerimizin Bilgiye Erişim Ortamları: Genel Değerlendirme. Hacettepe Üniv. Edebiyat Fak. Dergisi, Cumhuriyetimizin 75.Yıl Özel Sayısı. 37-67
Çakın, İrfan (2005). "Üniversite Kütüphanelerimiz: Sorunlar Yumağında Kazanımlarımız". Prof. Dr. Nilüfer Tuncer`e Armağan. Ankara; Türk Kütüphaneciler Derneği. 114-126.
Çelik, Ahmet (1991) Türkiye`de Üniversite Kütüphanelerinin Sorunları. Türk Kütüphaneciliği, 5(2).59-68.
|
Dersin Amacı
|
"Araştırma Kütüphanesi" kavramı içinde yer alan üniversite kütüphaneleri, milli kütüphaneler ve özel kütüphaneler konularında öğrencilerin bilgilenmelerini sağlayarak, çeşitli değişkenler çerçevesinde ulusal ve uluslararası düzeylerde bu kapsamdaki gelişmeleri incelemek ve sorunları tartışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında Ar-Ge ve bilim politikaları, bilimsel araştırma ve araştırma sürecinde araştırma kütüphanelerinde verilen hizmetler ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
2
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
2
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
1
|