ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği BBY414 GÜZ-BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İş sağlığı ve güvenliği konusunda riskleri tartışır
    2-Bilgi merkezleri ve iş sağlığı ve güvenliği ilişkisini kurabilir.
    3-İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları konusunda farkındalık kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri
    2 İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramlarının Tarihsel Gelişimi
    3 İş Kazası, Meslek Hastalığı ve Riskli Meslek Kavramları
    4 İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarının Yaygınlaşması ve Önemi
    5 Dünyada ve Türkiye?de İş Sağlığı ve Güvenliği
    6 Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Kuralları
    7 Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması ve Denetimi
    8 Bilgi Merkezlerinde Çalışma Ortamı
    9 Bilgi Merkezlerinde Ergonomi ve İş Sağlığı ve Güvenliği İlişkisi
    10 Bilgi Merkezlerinde Psiko-sosyal Sorunlar ve İş Sürekliliği Açısından Önemi
    11 Bilgi Merkezlerinde Acil Durumlara Hazırlık
    12 Bilgi Merkezlerinde İş Güvenliği Uygulamaları ve Kişisel Koruyucu Gereçler
    13 İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası ve Ulusal Programlarda Bilgi Merkezlerinin Yeri
    14 İş Sağlığı ve Güvenliğinde Ulusal ve Uluslararası Mevzuat
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Healt and safety guide for libraries (2006). Ontario: Canadian Centre for Health and Safety.
    Yardımcı Kitap Akpınar, T. (2014). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa: Ekin Yayınları. Baloğlu, C. (2013). Avrupa Birliği ve Türkiye?de iş sağlığı ve güvenliği. İstanbul: Beta Basım Yayım. İş Sağlığı ve Güvenliği Araştırma Geliştirme Enstitüsü. Kılkış, İ. (2014). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa: Dora Yayınları.
    Dersin Amacı Günümüzde disiplinler üstü bir kimlik kazanan iş sağlığı ve güvenliği konusunda öğrencilerin genel bilgi sahibi olmalarını ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini bilgi merkezleri ile örtüştürebilmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında günümüz iş yaşamı açısından olmazsa olmaz bir unsur olarak görülen iş sağlığı ve güvenliği ile uygulamalarının bilgi merkezleri dünyasındaki anlam ve önemi ayrıntılı biçimde ele alınır. Bu bağlamda bilgi merkezlerindeki iş odaklı olası sağlık sorunları ve kaza risklerinin analizi yapılarak tedbirler konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmaları sağlanır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 4
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 5
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster