Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri
|
|
2
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramlarının Tarihsel Gelişimi
|
|
3
|
İş Kazası, Meslek Hastalığı ve Riskli Meslek Kavramları
|
|
4
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarının Yaygınlaşması ve Önemi
|
|
5
|
Dünyada ve Türkiye?de İş Sağlığı ve Güvenliği
|
|
6
|
Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Kuralları
|
|
7
|
Bilgi Merkezlerinde İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması ve Denetimi
|
|
8
|
Bilgi Merkezlerinde Çalışma Ortamı
|
|
9
|
Bilgi Merkezlerinde Ergonomi ve İş Sağlığı ve Güvenliği İlişkisi
|
|
10
|
Bilgi Merkezlerinde Psiko-sosyal Sorunlar ve İş Sürekliliği Açısından Önemi
|
|
11
|
Bilgi Merkezlerinde Acil Durumlara Hazırlık
|
|
12
|
Bilgi Merkezlerinde İş Güvenliği Uygulamaları ve Kişisel Koruyucu Gereçler
|
|
13
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası ve Ulusal Programlarda Bilgi Merkezlerinin Yeri
|
|
14
|
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Ulusal ve Uluslararası Mevzuat
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Healt and safety guide for libraries (2006). Ontario: Canadian Centre for Health and Safety.
|
Yardımcı Kitap
|
Akpınar, T. (2014). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa: Ekin Yayınları.
Baloğlu, C. (2013). Avrupa Birliği ve Türkiye?de iş sağlığı ve güvenliği. İstanbul: Beta Basım Yayım.
İş Sağlığı ve Güvenliği Araştırma Geliştirme Enstitüsü.
Kılkış, İ. (2014). İş sağlığı ve güvenliği. Bursa: Dora Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde disiplinler üstü bir kimlik kazanan iş sağlığı ve güvenliği konusunda öğrencilerin genel bilgi sahibi olmalarını ve iş sağlığı ve güvenliğinin önemini bilgi merkezleri ile örtüştürebilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında günümüz iş yaşamı açısından olmazsa olmaz bir unsur olarak görülen iş sağlığı ve güvenliği ile uygulamalarının bilgi merkezleri dünyasındaki anlam ve önemi ayrıntılı biçimde ele alınır. Bu bağlamda bilgi merkezlerindeki iş odaklı olası sağlık sorunları ve kaza risklerinin analizi yapılarak tedbirler konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmaları sağlanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
4
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
4
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
4
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
5
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|