Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Bilginin Düzenlenmesi ile İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Katalog ve Kataloglama
|
|
3
|
Katalog Türleri
|
|
4
|
Anglo-Amerikan Kataloglama Kuralları?nın doğuşu, gelişimi ve RDA
|
|
5
|
Betimleme Kuralları
|
|
6
|
Betimleme Kuralları (Devam)
|
|
7
|
Erişim Uçlarının Seçilmesi
|
|
8
|
Gerçek Kişilere İlişkin Başlıklar
|
|
9
|
Tüzel Kişilere İlişkin Başlıklar
|
|
10
|
Yer Adlı Başlıklar
|
|
11
|
Tek Biçim Eser Adları İçin Kurallar
|
|
12
|
Konu Başlıkları İçin Kurallar
|
|
13
|
Yöneltmeler İçin Kurallar
|
|
14
|
Büyük Harf Kullanımı
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
4
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
5
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
3
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
5
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
3
|