ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezleri ve Yönetimi BBY422 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi Yönetimi ve Bilgi Sistemleri
    2 İşletmelerde Bilgi Yönetimi Yaklaşımları
    3 Kurumsal Bilgi Kaynakları
    4 Kurumlarda Bilgi Süreçleri
    5 Bilgi Yönetimi ve kurumsal içerik yönetimi (KİY)
    6 Bilgi yönetiminde çevresel düzenleyiciler
    7 Bilgi Güvenliği ve bilişim teknolojileri
    8 Kurumsal Bilgi Kaynaklarına Erişim ve Sınırlamalar
    9 İnternet ortamında bilgiye erişim stratejileri ve kurumsal bilgi
    10 Bilgiye Dayalı Yönetim
    11 Bilgi Yönetim Stratejileri ve İlkeleri
    12 Bilgi Kaynaklarını Düzenleme ve Erişim
    13 Bilgi Yönetimi Altyapı Unsurları
    14 Bilgi Yönetimi Projeleri ve Gerçekleştirme Adımları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Acar, Nesime. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi. Akat, İlter, Gönül Budak ve Gülay Budak. (1999). İşletme yönetimi. İzmir: Barış Yayınları Bilgi ve Belge. (1988). İzmir: Yaşar Holding Enformasyon Merkezi Can, Halil, Doğan Tuncer ve Doğan Yaşar Ayhan. (1999). Genel işletmecilik bilgileri. Ankara: Siyasal Kitapevi. Çelik, Ahmet. (2001). Bilgi hizmetleri ve mevzuat. Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. Genç, Nurullah. (1997). Zirveye götüren yol: yönetim. İstanbul: Timaş Yayınları Gürdal, Oya. (1990). ?Kütüphanecilik eğitimi planlaması?, Türk Kütüphaneciliği 4 (3): 73-82. Howard, Paul. (1985). ?The functions of library management?, Management strategies for libraries in (253-283). Ed. Beverly P. Lynch. Newyork: Neal-Schuman Publishers Inc. Peker, Ömer. (1989). Yönetici eğitimi. Ankara: Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi. Salgır, Abdulkadir. (1978). ?Bir yönetici olarak kütüphaneci?, Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni XVII (2): 91-98. Yontar, Aysel. (1995). Kütüphane ve belge-bilgi merkezlerinde bilimsel yönetimin önemi. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul ŞubesiBilim, teknoloji ve sosyal değişme (2009) Ankara: Pegem Yayınları. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür. Ercan, F. (1998) Toplumlar ve ekonomiler. İstanbul: Sarmal Yayınları. Ersoy, U. "Endüstriyel gelişmede bilimsel araştırmanın rolü", 1989 Sanayi Kongresi Bildirileri. Ankara: TMMOB, 1989. Gürdal, O. (2000) Tekstil endüstrisinde enformasyon olgusu. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Yayınları. Hudson, P. (1992) The industrial revolution. New York: Oxford University Press Inc. Lissner, I. (2006) Uygarlık tarihi. İstanbul: Nokta Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste formel bir örgüt olan ve hizmet üreten bilgi merkezlerinde yönetim sürecinin nasıl yaşandığı ve yöneticinin bu süreç içindeki rolünün ne olduğu ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmada yönetim süreci genel olarak değerlendirilerek, yönetim-bilgi merkezi ilişkisi ve bu noktada bilgi merkezi yönetimini etkileyen unsurlar ve yöneticinin süreç içindeki rolü incelenmektedir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 3
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 3
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 4
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster