ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezleri ve Yönetimi BBY422 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Acar, Nesime. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi. Akat, İlter, Gönül Budak ve Gülay Budak. (1999). İşletme yönetimi. İzmir: Barış Yayınları Bilgi ve Belge. (1988). İzmir: Yaşar Holding Enformasyon Merkezi Can, Halil, Doğan Tuncer ve Doğan Yaşar Ayhan. (1999). Genel işletmecilik bilgileri. Ankara: Siyasal Kitapevi. Çelik, Ahmet. (2001). Bilgi hizmetleri ve mevzuat. Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. Genç, Nurullah. (1997). Zirveye götüren yol: yönetim. İstanbul: Timaş Yayınları Gürdal, Oya. (1990). ?Kütüphanecilik eğitimi planlaması?, Türk Kütüphaneciliği 4 (3): 73-82. Howard, Paul. (1985). ?The functions of library management?, Management strategies for libraries in (253-283). Ed. Beverly P. Lynch. Newyork: Neal-Schuman Publishers Inc. Peker, Ömer. (1989). Yönetici eğitimi. Ankara: Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi. Salgır, Abdulkadir. (1978). ?Bir yönetici olarak kütüphaneci?, Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni XVII (2): 91-98. Yontar, Aysel. (1995). Kütüphane ve belge-bilgi merkezlerinde bilimsel yönetimin önemi. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul ŞubesiBilim, teknoloji ve sosyal değişme (2009) Ankara: Pegem Yayınları. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür. Ercan, F. (1998) Toplumlar ve ekonomiler. İstanbul: Sarmal Yayınları. Ersoy, U. "Endüstriyel gelişmede bilimsel araştırmanın rolü", 1989 Sanayi Kongresi Bildirileri. Ankara: TMMOB, 1989. Gürdal, O. (2000) Tekstil endüstrisinde enformasyon olgusu. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Yayınları. Hudson, P. (1992) The industrial revolution. New York: Oxford University Press Inc. Lissner, I. (2006) Uygarlık tarihi. İstanbul: Nokta Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste formel bir örgüt olan ve hizmet üreten bilgi merkezlerinde yönetim sürecinin nasıl yaşandığı ve yöneticinin bu süreç içindeki rolünün ne olduğu ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmada yönetim süreci genel olarak değerlendirilerek, yönetim-bilgi merkezi ilişkisi ve bu noktada bilgi merkezi yönetimini etkileyen unsurlar ve yöneticinin süreç içindeki rolü incelenmektedir.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster