ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Ekonomisi BBY423 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ekonomisinin etkilerini tartışır
    2-Küresel anlamda Bilgi ekonomisinde bilgi üretiminin önemini irdeler.
    3-Bilgi üretiminin sağlanmasında bilgi merkezlerinin rolünü değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, ss. 23-31
    2 Ekonomik kriz ve geleneksel ekonominin eleştirisi K1, Bölüm 1.1
    3 Ekonomi alanındaki değişim trendleri K1, Bölüm 1.2
    4 Standart üretimden bilgi üretimine geçiş K1, Bölüm 1.2.4
    5 Bilgi ekonomisinin tanım ve özellikleri K1, ss. 87-103
    6 Bilgi üretimi ve üretim faktörleri K1, ss. 104-115
    7 Değer ? büyümenin kaynakları K1, ss. 116-143
    8 Firma yapısı ? üretim yatırım ve istihdam K1, ss. 144-178
    9 İnsan kaynakları ? devletin yeni rolü K1, ss. 179-206
    10 Temel göstergeler K1, ss. 207-2015
    11 Bilgi ekonomisi indeksi K1, ss. 207-215
    12 Temel performans göstergeleri ve Türkiye K1, ss. 216-246
    13 Bilgi ekonomisine geçiş sürecinde Türkiye`nin güçlü ve zayıf yönleri K1, ss.247-252
    14 Türkiye`nin değerlendirmesi K1, ss.253-258
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş Çapkın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özsağır, A. (2016). Bilgi ekonomisi: Tanım-Uygulamalar-Örnekler. Seçkin.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste öğrencilere bilgi çağı ile birlikte dünyanın en önemli ekonomisi haline gelen bilgi ekonomisine ilişkin kavramsal altyapı ile birlikte bilginin ekonomik sermayeye dönüşmesinin bilgi merkezlerine olan yansımalarının verilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Bilgi ve ekonomi ilişkisi, bilgiyi ekonomi dünyasına taşıyan öncü birimler olan araştırma geliştirme ve ürün geliştirme merkezleri, bu merkezlerde bilginin üretilmesi, yaratılması ve geliştirilmesi ile diğer bilgi merkezleri ile bu kurumlar arasındaki ilişki çalışma kapsamında ele alınacak konular olacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 4
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir -
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur -
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, -
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, -
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, -
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır -
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster