ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Ekonomisi BBY423 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ekonomisinin etkilerini tartışır
    2-Küresel anlamda Bilgi ekonomisinde bilgi üretiminin önemini irdeler
    3-Bilgi üretiminin sağlanmasında bilgi merkezlerinin rolünü değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
    2 Sosyal Yaşamda Ekonominin Ortaya Çıkışı
    3 Endüstri Devrimi ve Ekonominin Anlamındaki Değişim
    4 Endüstri ve Teknoloji İlişkisi
    5 Endüstri Toplumundan Bilgi Toplumuna Geçiş
    6 Bilgi Toplumunda Bilgi Ekonomisi ve Önemi
    7 Bilgi Toplumunda Bilgi Ekonomisi ve Önemi
    8 Bilgi Toplumunda Endüstriyel Kuruluşlarda Bilgi Kullanımı
    9 Bilgi Toplumunda Organizasyonların Devamlılığında Bilginin Önemi
    10 Bilgi Ekonomisinde Organizasyonlarda Bilgi Kullanımı
    11 Bilgi Ekonomisinde Bilgi Merkezlerinin Yeri ve Önemi
    12 Bilgi Ekonomisinde Araştırma Geliştirme Departmanlarının Yeri
    13 Bilgi Ekonomisinde Ürün Geliştirme Departmanlarının Yeri
    14 Bilgi Ekonomisinin Sürdürülebilirliğinde Yeni Bir Kavram Olarak Bilgi Geliştirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akkaya, M.A. (2011) Endüstriyel Örgütlerde Bilgi Hizmetleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü. Bilim, teknoloji ve sosyal değişme (2009) Ankara: Pegem Yayınları. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür. Ercan, F. (1998) Toplumlar ve ekonomiler. İstanbul: Sarmal Yayınları. Ersoy, U. "Endüstriyel gelişmede bilimsel araştırmanın rolü", 1989 Sanayi Kongresi Bildirileri. Ankara: TMMOB, 1989. Gürdal, O. (2000) Tekstil endüstrisinde enformasyon olgusu. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği Yayınları. Hudson, P. (1992) The industrial revolution. New York: Oxford University Press Inc. Lissner, I. (2006) Uygarlık tarihi. İstanbul: Nokta Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste öğrencilere bilgi çağı ile birlikte dünyanın en önemli ekonomisi haline gelen bilgi ekonomisine ilişkin kavramsal altyapı ile birlikte bilginin ekonomik sermayeye dönüşmesinin bilgi merkezlerine olan yansımalarının verilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak çalışma kapsamında bilgi ve ekonomi ilişkisi, bilgiyi ekonomi dünyasına taşıyan öncü birimler olan araştırma geliştirme ve ürün geliştirme merkezleri, bu merkezlerde bilginin üretilmesi, yaratılması ve geliştirilmesi ile diğer bilgi merkezleri ile bu kurumlar arasındaki ilişki çalışma kapsamında ele alınacak konular olacaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 3
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster