Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
K1, ss. 23-31
|
2
|
Ekonomik kriz ve geleneksel ekonominin eleştirisi
|
K1, Bölüm 1.1
|
3
|
Ekonomi alanındaki değişim trendleri
|
K1, Bölüm 1.2
|
4
|
Standart üretimden bilgi üretimine geçiş
|
K1, Bölüm 1.2.4
|
5
|
Bilgi ekonomisinin tanım ve özellikleri
|
K1, ss. 87-103
|
6
|
Bilgi üretimi ve üretim faktörleri
|
K1, ss. 104-115
|
7
|
Değer ? büyümenin kaynakları
|
K1, ss. 116-143
|
8
|
Firma yapısı ? üretim yatırım ve istihdam
|
K1, ss. 144-178
|
9
|
İnsan kaynakları ? devletin yeni rolü
|
K1, ss. 179-206
|
10
|
Temel göstergeler
|
K1, ss. 207-2015
|
11
|
Bilgi ekonomisi indeksi
|
K1, ss. 207-215
|
12
|
Temel performans göstergeleri ve Türkiye
|
K1, ss. 216-246
|
13
|
Bilgi ekonomisine geçiş sürecinde Türkiye`nin güçlü ve zayıf yönleri
|
K1, ss.247-252
|
14
|
Türkiye`nin değerlendirmesi
|
K1, ss.253-258
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
4
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
4
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|