ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilginin Düzenlenmesi-II BBY202 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ddc sınıflama numarası verir ve ddc tablo kullanır
    2-Lc sınıflama numarası, lc tablo kullanımı, lchs, yazar numarası, yer numarası verir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler103515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje1011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Bilginin Düzenlenmesi ile İlgili Temel Kavramlar
    2 Elektronik Ortamda Bilginin Düzenlenmesi
    3 MARC?ın (Machine Readable Cataloging-Makinece Okunabilir Kataloglama) Doğuşu ve Gelişimi
    4 Türkiye?de MARC Kullanımı
    5 MARC Formatının Yapısı
    6 Kayıt Başlığı (Leader)
    7 Dizin (Directory)
    8 Değişken Alanlar (Variable Fields)
    9 MARC ile Yeni Bir Katalog Kaydı Oluşturma
    10 MARC ile Yeni Bir Katalog Kaydı Oluşturma (Devam)
    11 Elektronik Ortamdaki Bilgi Kaynaklarının Standart Bibliyografik Tanımlaması [ISBD(ER)] ve ?İnternet? teki Bilgi Kaynaklarının Düzenlenmesi: Metadata, DC (Dublin Core), CORC (Cooperative Online Resource Catalog)
    12 Bilgi Kaynaklarını Sınıflama ve Dizinleme
    13 RDA (Resource Description and Access), AACR 2 ve MARC?ın Karşılaştırılması
    14 IFLA Uluslararası Kataloglama İlkeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Atılgan, D. (1991). ?Bilgisayarla kataloglama projesi: MARC.? Türk Kütüphaneciliği, 5(1): 9-13. Atılgan, D. (2004). ?Kataloglama eğitiminde yenilikler ve Türkiye?deki durum.? F. Özdemirci ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Destanı Uluslararası Sempozyumu içinde (ss. 211-221). Ankara: Ankara Üniversitesi. Bayram, Ö. (2007). ?Bilginin depolanması ve organizasyonuna giriş: dijital kütüphane rafları.? H. Odabaş ve H. Anameriç (Yay. Haz.). Bilgi içinde (ss. 45-54). Ankara: Referans. Bayter, M. (2004). ?Geleneksel kataloglamadan elektronik ortamdaki bilginin organisazyonu geçiş? D. Atılgan (Yay. Haz.). AÜ DTCF BBYB?nin Kuruluşunun 50. yılı anısına armağan içinde (ss. 108-1199. Ankara: Ankara Üniversitesi DTCF. Kaynak, E. A. (2001). Elektronik kaynakların bibliyografik denetimi ve metadata. Bilgi Dünyası, 2 (2), 188-205. Küçük, M.E. (1991). ?Bilgisayara dayalı kataloglama ve TÜRKMARC.? H. Keseroğlu (Yay. Haz.). Kütüphane-enformasyon-arşiv alanında yeni teknolojiler ve TÜRKMARC sempozyumu bildiri metinleri içinde (ss. 176-193). İstanbul: TKD. MARC 21: Harmonized USMARC and CAN/MARC, [Çevrimiçi]: 15 Ocak 2015 tarihinde http://lcweb.loc.gov/marc/annmarc21.html adresinden erişildi. Sefercioğlu, N. (2008) Kataloglama için kurallar. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı. Rowley, J. (1996). Bilginin düzenlenmesi: bilgi erişime giriş. (S. Karakaş, Çev.). Ankara: TKD Ankara Şubesi. Toplu, M. (1991). ?Ulusal bilgi ağında MARC formatının önemi ve yararları.? H. Keseroğlu (Yay. Haz.). Kütüphane-enformasyon-arşiv alanında yeni teknolojiler ve TÜRKMARC sempozyumu bildiri metinleri içinde (ss. 111-128). İstanbul: TKD.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciye bilginin düzenlenmesi yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 5
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 3
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster