ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilginin Düzenlenmesi-II BBY202 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ddc sınıflama numarası verir ve ddc tablo kullanır
    2-Lc sınıflama numarası, lc tablo kullanımı, lchs, yazar numarası, yer numarası verir
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Atılgan, D. (1991). ?Bilgisayarla kataloglama projesi: MARC.? Türk Kütüphaneciliği, 5(1): 9-13. Atılgan, D. (2004). ?Kataloglama eğitiminde yenilikler ve Türkiye?deki durum.? F. Özdemirci ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Destanı Uluslararası Sempozyumu içinde (ss. 211-221). Ankara: Ankara Üniversitesi. Bayram, Ö. (2007). ?Bilginin depolanması ve organizasyonuna giriş: dijital kütüphane rafları.? H. Odabaş ve H. Anameriç (Yay. Haz.). Bilgi içinde (ss. 45-54). Ankara: Referans. Bayter, M. (2004). ?Geleneksel kataloglamadan elektronik ortamdaki bilginin organisazyonu geçiş? D. Atılgan (Yay. Haz.). AÜ DTCF BBYB?nin Kuruluşunun 50. yılı anısına armağan içinde (ss. 108-1199. Ankara: Ankara Üniversitesi DTCF. Kaynak, E. A. (2001). Elektronik kaynakların bibliyografik denetimi ve metadata. Bilgi Dünyası, 2 (2), 188-205. Küçük, M.E. (1991). ?Bilgisayara dayalı kataloglama ve TÜRKMARC.? H. Keseroğlu (Yay. Haz.). Kütüphane-enformasyon-arşiv alanında yeni teknolojiler ve TÜRKMARC sempozyumu bildiri metinleri içinde (ss. 176-193). İstanbul: TKD. MARC 21: Harmonized USMARC and CAN/MARC, [Çevrimiçi]: 15 Ocak 2015 tarihinde http://lcweb.loc.gov/marc/annmarc21.html adresinden erişildi. Sefercioğlu, N. (2008) Kataloglama için kurallar. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı. Rowley, J. (1996). Bilginin düzenlenmesi: bilgi erişime giriş. (S. Karakaş, Çev.). Ankara: TKD Ankara Şubesi. Toplu, M. (1991). ?Ulusal bilgi ağında MARC formatının önemi ve yararları.? H. Keseroğlu (Yay. Haz.). Kütüphane-enformasyon-arşiv alanında yeni teknolojiler ve TÜRKMARC sempozyumu bildiri metinleri içinde (ss. 111-128). İstanbul: TKD.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciye bilginin düzenlenmesi yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster