ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arşiv Yönetimi BBY208 GÜZ-BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler arşiv-belge saklama alanlarını karşılaştırır
    2-Öğrenciler arşiv kavramları ve uygulamaları konularında tartışır
    3-Öğrenciler arşivlerin-belge saklama alanlarını değerlendirir
    4-Öğrenciler arşiv iş ve işlemleri konusunda bilgi sahibi olur
    5-Öğrenciler dosya planları hakkında bilgi edinir
    6-Öğrenciler arşivlerle ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur
    7-Öğrenciler fiziksel ve elektronik belgelerin saklanması, korunması ve erişimi konularını tartışır
    8-Öğrenciler arşivlerde restorasyon ve konservasyon konularını öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014646
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   160
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,33 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arşiv Yönetimi Kavram ve Yaklaşımlar
    2 Örgütlerin Ortak Özellikleri ve Arşivler
    3 Arşiv Kurumlarının Görev ve İşlevleri
    4 Arşivlerin Yönetimi
    5 Arşiv Belgelerinin Özellikleri
    6 Arşiv Türleri
    7 Arşiv Fonksiyonları
    8 Arşiv Yönetimi İçin Alt Yapılar
    9 Yönetsel Açıdan Arşivler ve Kurumsallaşma Süreci
    10 Ülkemizdeki Arşivler
    11 Arşiv Mekânları ve Özellikleri
    12 Kurumsal Arşiv Çalışmalarının Adımları
    13 Ülkemizdeki Yasal Düzenlemeler ve Standartlar
    14 e-Arşivler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Dearstyne, Bruce W. (2001). Arşivsel girişim: modern arşivcilik ilkeleri, uygulamaları ve teknikleri, Çev. Mustafa Akbulut ve A. Oğuz İcimsoy. İstanbul. İslam, Y. (2005). Dosyalama ve arşivleme teknikleri. Ankara: Seçkin. Şen, O. (2014). Dosyalama ve arşivleme teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık. Altınöz, M. (2012). Dosya ve arşiv yönetimi. Ankara: Nobel
    Yardımcı Kitap Kandur, Hamza, Belediyelerde Arşiv Yönetimi, İstanbul: Remak, 1998. Özdemirci, Fahrettin, Kurum ve Kuruluşlarda Belge Üretiminin Denetlenmesi ve Belge Yönetimi, (İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 1996). Evans, Frank B. "Arşivciler ve Evrak Yöneticileri: Mukayeseli Bir İnceleme", Çev. Niyazi Çiçek, Arşiv Araştırmaları Dergisi, 1 (1999), 79-90. Binark, İsmet. (1980). Arşiv ve arşivcilik bilgileri. Ankara: Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Cook, Michael. (1993). Information management and archival data. London:Library Association Pub Cox, Richard J. (2000). Employing records professionals in the information age. The Information Management Journal, January 2000: 18-33 O?Toole, James M. (1990). Understanding archives and manuscripts. Chicago: Society of American Archivists Özkul, İsa. (2000). Türk arşivleri bugünü ve geleceği. Ankara: Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü.
    Dersin Amacı Fiziksel ya da elektronik ortamda saklanan, hukuki, idari, mali ya da araştırma yönünden kıymetli olan belgelerin, depolanması, düzenlenmesi ve erişilebilirliğinin sağlanması amacıyla arşivlerde yürütülen iş ve işlemler hakkındaki öğretiler bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Dünyada ve ülkemizde geleneksel ve elektronik arşiv uygulamaları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 3
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 2
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster