Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Champbell, J.D. (2006). Changing a cultural icon: the academic libraries as a virtual destination. Educase Review, January/February:1?8.
Harter, S. P. ve Kim, H. J. (1996). Electronic journals and scholarly communication: a citation and reference study. Information Research, 2 (1), 1?31 http://informationr.net/ir/2?1/paper9a.html
Hurd, J.M. (2000). The transformation of scientific communication: A model for 2020. Journal of the American Society for Information Science. 51, 14: 1279?1283.
Hurd, J.M. (2004). Specific communication: New roles and new players. Science and Technology Libraries. 25 (1/2), http://www.haworthpress.com/web/STL
Sompel, H. ve diğerleri (2004). Rethinking scholarly communication building the system that scholars deserve. D-Lib Magazine, 9, 10.
Tenopir, C. ve King, D. W. (2000). Toward electronic journals. Special Library Association. http://www.cogsci.ecs.soton.ac.uk/cgi/psyc/newpsy?11.04
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı bilimsel iletişimi tanıtmak, bilimsel iletişim süreci ve unsurları hakkında bilgi vererek ilerde öğrencilerin koleksiyon oluşturmalarında ve hizmet tasarlamalarında bilimsel iletişim özelliklerini dikkate almalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
-
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
4
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
-
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
4
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
4
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
4
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
4
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
4
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|