ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde İstatistik BBY314 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel tanım ve kavramların değerlendirmesini yapar
    2-Ham veriden sıklık çizelgesi düzenlemesini planlar
    3-Değişkenleri özelliklerine göre ayırt ede
    4-Tanımlayıcı istatistiklerin uygunluğunu inceler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012828
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013636
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   125
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,17 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstatistiğin tanımı ders planı
    2 İstatistik verilerin yararlanıcıya sunumu
    3 İstatistik bilgilerin toplanması
    4 Tesadüfi örnekleme
    5 Diyagramlar
    6 Kütüphanelerde kullanılan diyagramlar
    7 Histogramlar
    8 Histogramlar
    9 Şekilli grafikler
    10 Merkezsel eğilim ölçüleri
    11 Aritmetik ortalama
    12 Ortanca, mod
    13 Dağılım ölçüleri
    14 Dağılım ölçüleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Allan G. Bluman, Elementary Statistics A Step by Step Approach McGraw-Hill Fikret İkiz, Halis Püslükcü, Şaban Eren, İstatistiğe Giriş, Barış Yayınları/Fakülteler Kitabevi (2006) Şaban Eren, Vecdi Aytaç, Çözümlü Örneklerle Genel Matematik, Barış Yayınları/Fakülteler Kitabevi (2011).
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derste, istatistiğin bilgi ve belge bilimi alanındaki kullanımı uygulamalı ve kuramsal bilgi olarak incelenmekte, gerekli istatistiksel değerlendirmelerde yer alan temel kavramlar, özetleme teknikleri ve genelleme biçimlerine yer verilmektedir. Belirli kademelerde görev alacak bilgi ve belge merkezi yöneticilerinin yönetim, problem çözme ve karar verme süreçlerinde yardımcı olacak örnekler üzerinde durulmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu derste temel istatistik terminolojileri hakkında bilgiler verildikten sonra; merkezi eğilim ölçütlerinin hesaplamasına yönelik uygulamalar yapılmaktadır. Aynı zamanda bu derste SPSS yazılımı üzerinde parametrik ve parametrik olmayan testlere yönelik örnek çalışmalar ile birlikte; Google Drive ve surveey.com gibi dinamik istatistik derleme ve analizleme platformalarının kullanımı üzerinde pratik yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır -
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir -
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 4
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar -
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 4
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, -
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 4
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 4
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, -
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster