Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Akınoğlu, H. (1996).İnsan faktörünün yönetim başarısındaki etkileri. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 77-83). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Akyüz, A. (2012). Üniveriste kütüphane ve bilgi merkezlerinde insan kaynakları yönetimi. [48. kütüphane haftası kütüphanecilik zirvesinde sunulan bildiri.] http://eprints.rclis.org/17719/
Alkan, N. (1996). Bilgi merkezlerinin yönetiminde değerlendirmenin önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 22-27). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Baltepe, H. (1996).Üniversite yöneticilerinin kütüphanecilerde aradıkları nitelikler. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 59-68). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Güzel, A. ve Okur, A. R. (2009). Sosyal güvenlik hukuku. İstanbul: Beta.
Ivancevic, J. M. (2000). Human Resource Management. New York: Mc Graw-Hill.
İrmiş, A ve S. Bayrak. (2000). İnsan kaynakları yönetimi açısından kariyer yönetimi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 177-187
Karakaş, S. (1996).Kütüphanelerde politikaların geliştirilmesi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 13-21). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Kaygusuz, A. (1996).Halk kütüphanelerinde personel profili. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Körpe, İ. (1996).Yöetimde insan ilişkileri ve motivasyonun önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Lepak, D.P. and Snell, S.A. (1999). Virtual HR: Strategic Human Resource Management in 21st century. Human Resource Management Review, 8, 215-229.
Tunçbilek, D. (2005). İş güvenliği kültürü. İstanbul: Legal Yayınevi.
Tunçer, P. (2012). Değişen insan kaynakları yönetimi anlayışında kariyer yönetimi. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 203-233.
Yılmaz, M. (2004).Ülkemizdeki bilgi merkezlerinde personel yönetimi ve personele yönelik karar verme durumu. D. Atılgan (Yay. Haz.). Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümünün kuruluşunun 50. yılı anısına içinde. (ss. 150-155). Ankara: Ankara Üniversitesi.
Yüksel, Ö. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi uluslararası bir perspektifte incelenmekte ve günümüz rekabet ortamında bilgi merkezleri ve hizmetlerinin başarısında etkili insan kaynakları yönetiminin stratejik rolü üzerinde durulmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
5
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
3
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
5
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|