ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnsan Kaynakları ve Kariyer Yönetimi BBY419 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini tartışır
    2-Bilgi merkezlerinde insan kaynakları planlaması yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10339
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   109
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,63 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı
    2 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi
    3 Bilgi merkezlerinde insan kaynakları planlaması
    4 İş analizi
    5 İnsan kaynakları bilgi sistemi
    6 İşe alma
    7 Eğitim ve geliştirme
    8 Performans değerleme
    9 Kariyer yönetimi
    10 Kariyer yönetimi
    11 Disiplin Sistemi
    12 Çalışma ilişkileri
    13 Sosyal güvenlik
    14 Sosyal güvenlik (devam)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akınoğlu, H. (1996).İnsan faktörünün yönetim başarısındaki etkileri. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 77-83). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Akyüz, A. (2012). Üniveriste kütüphane ve bilgi merkezlerinde insan kaynakları yönetimi. [48. kütüphane haftası kütüphanecilik zirvesinde sunulan bildiri.] http://eprints.rclis.org/17719/ Alkan, N. (1996). Bilgi merkezlerinin yönetiminde değerlendirmenin önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 22-27). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Baltepe, H. (1996).Üniversite yöneticilerinin kütüphanecilerde aradıkları nitelikler. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 59-68). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Güzel, A. ve Okur, A. R. (2009). Sosyal güvenlik hukuku. İstanbul: Beta. Ivancevic, J. M. (2000). Human Resource Management. New York: Mc Graw-Hill. İrmiş, A ve S. Bayrak. (2000). İnsan kaynakları yönetimi açısından kariyer yönetimi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 177-187 Karakaş, S. (1996).Kütüphanelerde politikaların geliştirilmesi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 13-21). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Kaygusuz, A. (1996).Halk kütüphanelerinde personel profili. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Körpe, İ. (1996).Yöetimde insan ilişkileri ve motivasyonun önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Lepak, D.P. and Snell, S.A. (1999). Virtual HR: Strategic Human Resource Management in 21st century. Human Resource Management Review, 8, 215-229. Tunçbilek, D. (2005). İş güvenliği kültürü. İstanbul: Legal Yayınevi. Tunçer, P. (2012). Değişen insan kaynakları yönetimi anlayışında kariyer yönetimi. OMÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 203-233. Yılmaz, M. (2004).Ülkemizdeki bilgi merkezlerinde personel yönetimi ve personele yönelik karar verme durumu. D. Atılgan (Yay. Haz.). Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümünün kuruluşunun 50. yılı anısına içinde. (ss. 150-155). Ankara: Ankara Üniversitesi. Yüksel, Ö. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi uluslararası bir perspektifte incelenmekte ve günümüz rekabet ortamında bilgi merkezleri ve hizmetlerinin başarısında etkili insan kaynakları yönetiminin stratejik rolü üzerinde durulmaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 3
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster