Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Girişimcilik İle İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Girişimciliğin çeşitleri
|
|
3
|
Girişimcilikte etik
|
|
4
|
Girişimciliğin ekonomik temelleri.
|
|
5
|
Girişimciliğin toplumsal temelleri.
|
|
6
|
Girişimciliğin kültürel temelleri
|
|
7
|
Bilgi Hizmeti (İş) Modeli
|
|
8
|
Girişimciliğin süreçleri
|
|
9
|
Bilgi Hizmeti (İş) fikri
|
|
10
|
Girişimcilikte tasarım
|
|
11
|
Girişimcilik iklimi
|
|
12
|
Girişimcilik kültürü
|
|
13
|
Bilgi merkezlerinde girişimcilik
|
|
14
|
Yenilikçi bilgi hizmeti tasarımı:
Kişiye ve Gruplara özel bilgi hizmeti tasarımı (Ticari girişimcilik-Kar)
Genel bilgi hizmeti tasarımı (Sosyal girişimcilik-Sosyal Fayda)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Altay, A., Todorova, T. ve B. Dursun. (2013).Halk kütüphanelerinde çocuklara ve gençlere yönelik yenilikçi bilgi hizmetleri: Türkiye?de durum. Gençlik Araştırması Dergisi, 1(2).
Audretsch D. Ve Thurik, R. (1997). Sources of growth: The entrepreneurial versus the managed economy. Discussion Paper, Tinbergen Institute.
Blaich, M. Ve Bessant, J. (2002). Design in business: Strategic innovation through design. London: Pearson.
Doğener, E. A. (2006). Yeni nesil girişimci. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Kırım, A. (2006). Farklılaşmanın en etkin yolu, deneyim inovasyonu. İstanbul: Fed Yayınları.
Durukan, T. (2006). Dünden bugüne girişimcilik ve 21. Yüzyılda girişimciliğin önemi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (1), 2.
Er, P. H. (2013). Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarının iktisadi düşüncedeki yeri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29.
Helvacıoğlu, E. (2013) Sosyal Girişimcilik Boyutunda Kütüphaneler. Bilgi Dünyası, 14(1), 199-203 ss.
Platin. (2007). Sosyal girişimcilik. Platin Dergisi, 4.
TÜSİAD. (2002). Türkiye?de girişimcilik. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Günümüzün küresel ekonomik düzeninde, sektörü ne olursa olsun tüm işletmeler, organizasyonlar veya kurum ve kuruluşlar acımasız bir rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmek için girişimcilik süreçlerini kullanarak, sürekli yeni ürün ve hizmetler üretmek zorundadırlar. Bu nedenle girişimciliğin önemi her geçen gün daha fazla artmaktadır. Bilgi merkezleri de içinden doğduğu toplumun ihtiyaç duyduğu bilgiyi toplayan, çeşitli işlemlerden geçirerek ürüne dönüştüren hizmet işletmeleridir.
Bu dersin amacı, çeşitli yönleriyle girişimcilik kavramını tanıtmak, girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve küresel yönlerini açıklamak, girişimcilik süreçlerini, girişimcilikte tasarımı, girişimcilik iklimini bilgi hizmet ve merkezleri açısından değerlendirmek ve uygulamaya dönüştürmek için gerekli bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
5
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
5
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
5
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
5
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
5
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
5
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
5
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
5
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
5
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
4
|