ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Girişimcilik ve Bilgi Hizmetleri BBY421 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Girişimciliğin çeşitlerini ve girişimcilikte etiği tartışır
    2-Bilgi merkezlerinde girişimciliği planlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10339
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30144
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   89
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,97 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Girişimcilik İle İlgili Temel Kavramlar
    2 Girişimciliğin çeşitleri
    3 Girişimcilikte etik
    4 Girişimciliğin ekonomik temelleri.
    5 Girişimciliğin toplumsal temelleri.
    6 Girişimciliğin kültürel temelleri
    7 Bilgi Hizmeti (İş) Modeli
    8 Girişimciliğin süreçleri
    9 Bilgi Hizmeti (İş) fikri
    10 Girişimcilikte tasarım
    11 Girişimcilik iklimi
    12 Girişimcilik kültürü
    13 Bilgi merkezlerinde girişimcilik
    14 Yenilikçi bilgi hizmeti tasarımı: Kişiye ve Gruplara özel bilgi hizmeti tasarımı (Ticari girişimcilik-Kar) Genel bilgi hizmeti tasarımı (Sosyal girişimcilik-Sosyal Fayda)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Altay, A., Todorova, T. ve B. Dursun. (2013).Halk kütüphanelerinde çocuklara ve gençlere yönelik yenilikçi bilgi hizmetleri: Türkiye?de durum. Gençlik Araştırması Dergisi, 1(2). Audretsch D. Ve Thurik, R. (1997). Sources of growth: The entrepreneurial versus the managed economy. Discussion Paper, Tinbergen Institute. Blaich, M. Ve Bessant, J. (2002). Design in business: Strategic innovation through design. London: Pearson. Doğener, E. A. (2006). Yeni nesil girişimci. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kırım, A. (2006). Farklılaşmanın en etkin yolu, deneyim inovasyonu. İstanbul: Fed Yayınları. Durukan, T. (2006). Dünden bugüne girişimcilik ve 21. Yüzyılda girişimciliğin önemi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (1), 2. Er, P. H. (2013). Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarının iktisadi düşüncedeki yeri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29. Helvacıoğlu, E. (2013) Sosyal Girişimcilik Boyutunda Kütüphaneler. Bilgi Dünyası, 14(1), 199-203 ss. Platin. (2007). Sosyal girişimcilik. Platin Dergisi, 4. TÜSİAD. (2002). Türkiye?de girişimcilik. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Günümüzün küresel ekonomik düzeninde, sektörü ne olursa olsun tüm işletmeler, organizasyonlar veya kurum ve kuruluşlar acımasız bir rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmek için girişimcilik süreçlerini kullanarak, sürekli yeni ürün ve hizmetler üretmek zorundadırlar. Bu nedenle girişimciliğin önemi her geçen gün daha fazla artmaktadır. Bilgi merkezleri de içinden doğduğu toplumun ihtiyaç duyduğu bilgiyi toplayan, çeşitli işlemlerden geçirerek ürüne dönüştüren hizmet işletmeleridir. Bu dersin amacı, çeşitli yönleriyle girişimcilik kavramını tanıtmak, girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve küresel yönlerini açıklamak, girişimcilik süreçlerini, girişimcilikte tasarımı, girişimcilik iklimini bilgi hizmet ve merkezleri açısından değerlendirmek ve uygulamaya dönüştürmek için gerekli bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 5
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 5
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 5
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 5
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 5
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 5
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 5
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, -
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 5
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 5
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 5
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster