Kaynaklar
|
Altay, A., Todorova, T. ve B. Dursun. (2013).Halk kütüphanelerinde çocuklara ve gençlere yönelik yenilikçi bilgi hizmetleri: Türkiye?de durum. Gençlik Araştırması Dergisi, 1(2).
Audretsch D. Ve Thurik, R. (1997). Sources of growth: The entrepreneurial versus the managed economy. Discussion Paper, Tinbergen Institute.
Blaich, M. Ve Bessant, J. (2002). Design in business: Strategic innovation through design. London: Pearson.
Doğener, E. A. (2006). Yeni nesil girişimci. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Kırım, A. (2006). Farklılaşmanın en etkin yolu, deneyim inovasyonu. İstanbul: Fed Yayınları.
Durukan, T. (2006). Dünden bugüne girişimcilik ve 21. Yüzyılda girişimciliğin önemi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, (1), 2.
Er, P. H. (2013). Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarının iktisadi düşüncedeki yeri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29.
Helvacıoğlu, E. (2013) Sosyal Girişimcilik Boyutunda Kütüphaneler. Bilgi Dünyası, 14(1), 199-203 ss.
Platin. (2007). Sosyal girişimcilik. Platin Dergisi, 4.
TÜSİAD. (2002). Türkiye?de girişimcilik. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Günümüzün küresel ekonomik düzeninde, sektörü ne olursa olsun tüm işletmeler, organizasyonlar veya kurum ve kuruluşlar acımasız bir rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmek için girişimcilik süreçlerini kullanarak, sürekli yeni ürün ve hizmetler üretmek zorundadırlar. Bu nedenle girişimciliğin önemi her geçen gün daha fazla artmaktadır. Bilgi merkezleri de içinden doğduğu toplumun ihtiyaç duyduğu bilgiyi toplayan, çeşitli işlemlerden geçirerek ürüne dönüştüren hizmet işletmeleridir.
Bu dersin amacı, çeşitli yönleriyle girişimcilik kavramını tanıtmak, girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve küresel yönlerini açıklamak, girişimcilik süreçlerini, girişimcilikte tasarımı, girişimcilik iklimini bilgi hizmet ve merkezleri açısından değerlendirmek ve uygulamaya dönüştürmek için gerekli bilgi alt yapısını kazandırmaktır.
|