Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`de arşiv hizmetleri
|
|
2
|
İletişim, kurumsal iletişim ve yazılı iletişim
|
|
3
|
Yazışma yönetimi
|
|
4
|
Resmi yazıda bulunması gereken özellikler
|
|
5
|
Kurumsal ve arşivsel açıdan yazışmalar
|
|
6
|
Yazışma türleri ve yazışma kurallarının gelişimi
|
|
7
|
Resmi yazışma kuralları
|
|
8
|
Elektronik yazışma sistemleri
|
|
9
|
Dosyalama terminolojisi
|
|
10
|
Dosyalama sistemleri
|
|
11
|
Alfabetik-Nümerik düzenleme
|
|
12
|
Konusal-Coğrafik düzenleme
|
|
13
|
Kronolojik-Karma düzenleme
|
|
14
|
Proje değerlendirme
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
3
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
4
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
3
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
4
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
5
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
4
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
3
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
3
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
4
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
5
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
4
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
3
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
2
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
3
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
2
|