ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yazışma ve Dosyalama Teknikleri BBY223 GÜZ-BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazışma yönetimini analiz eder
    2-Resmi yazı türelerini değerlendirir
    3-İş yazıları ve türlerini tartışır
    4-Resmi ve iş yazılarının analizini yapar
    5-Başbakanlık Dosya planını değerlendirir
    6-Dosyalama kurallarını değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1511414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1512020
    Proje3012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`de arşiv hizmetleri
    2 İletişim, kurumsal iletişim ve yazılı iletişim
    3 Yazışma yönetimi
    4 Resmi yazıda bulunması gereken özellikler
    5 Kurumsal ve arşivsel açıdan yazışmalar
    6 Yazışma türleri ve yazışma kurallarının gelişimi
    7 Resmi yazışma kuralları
    8 Elektronik yazışma sistemleri
    9 Dosyalama terminolojisi
    10 Dosyalama sistemleri
    11 Alfabetik-Nümerik düzenleme
    12 Konusal-Coğrafik düzenleme
    13 Kronolojik-Karma düzenleme
    14 Proje değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Özdemirci, F. Ve Odabaş, H. (2005). Yazışma Yönetimi ve Dosyalama İşlemleri. Ankara, Alter Yayınları. Yılmaz, Ş. (2008). Dosyalama Teknikleri ve Dokümantasyon. İstanbul. Başbakanlık. (2015). Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik. Resmi Gazete, 29255.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste yazışmaların tanımı ve kapsamı, belge yönetimi unsurları ve yazışma yönetimi konuları işlendikten sonra ülkemizde uygulanmakta olan yazışma kuralları ve dosyalama teknikleri ele alınmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Yazışma yönetimini analiz eder 2. Resmi yazı türelerini değerlendirir 3. İş yazıları ve türlerini tartışır 4. Resmi ve iş yazılarının analizini yapar 5. Başbakanlık Dosya planını değerlendirir 6. Dosyalama kurallarını değerlendirir
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır 3
    2 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir 4
    3 Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir 3
    4 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir 4
    5 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar 5
    6 Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur 4
    7 Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar 3
    8 Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir, 3
    9 Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır, 4
    10 Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir, 5
    11 Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar, 4
    12 Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur, 3
    13 Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır 2
    14 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır, 3
    15 Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster