Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Amacı, Kapsamı, Planı ve Bilginin Düzenlenmesi ile İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
DOSS?un tanıtılması
|
|
3
|
Eserin konusunun saptanması icin analizi
|
|
4
|
Cetvellerden konu numarası verilmesi
|
|
5
|
Yardımcı tabloların tanıtımı
|
|
6
|
EOSS?un tanıtılması
|
|
7
|
Yardımcı tabloların tanıtımı
|
|
8
|
Cetvellerden konu numarası verilmesi
|
|
9
|
LCSS?un tanıtılması
|
|
10
|
Kongre Kütüphanesi Konu Başlıkları Listesinin tanıtılması
|
|
11
|
Cutter ? Sanborn Tablosu ve Kongre Kütüphanesi Kitap Numaralama Sistemi?nin Tanıtılması
|
|
12
|
Cetvellerden konu numarası verilmesi
|
|
13
|
Diğer Sınıflama Sistemlerinin tanıtılması
|
|
14
|
Sınıflama Sistemlerinin Karşılaştırılması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Baydur, G. (1974). Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflandırma Sistemi (LC classification).
Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 219-226.
Dewey Onlu Sınıflama Sistemi. Ankara: Milli Kütüphane. 1993
Pakin, E. (1973). Evrensel Onlu Sınıflandırma (UDC) Brüksel Tasnif Sistemi tarihçe.
Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 22(1-2): 26-32.
Pakin, E. (1973). Dewey Tasnif Sistem ile Evrensel Onlu Sınıflamanın uygulama alanları.
Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (4): 227-
Sefercioğlu, N. (1967). Tasnif edilmiş kütüphanelerde yer numarası. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 16(2): 95-100.
Yıldırım, O. Ü. (1974). Sınıflama yöntemleri ve tıp kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 23 (3): 155-167.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere sınıflama sistemlerinin yöntem ve tekniklerini tanıtarak, onların bu konularda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste sınıflama sistemlerinin önemi ve işlevi, Dewey Decimal Classification, Library of Congress Classification, Universal Decimal Classification sistemleri ele alınır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
2
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
-
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
2
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
2
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
2
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
3
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
-
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
-
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
5
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
2
|