Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel kavramlar ve ders planı
|
K1
|
2
|
Halkla İlişkiler tanımı ve bir süreç olarak incelenmesi
|
K6, s. 3-11
|
3
|
Halkla İlişkiler tanımı ve bir süreç olarak incelenmesi
|
K6, s. 3-11
|
4
|
İletişim kavramı ve bilgi merkezleri
|
K2
|
5
|
Görüntü yaratma
|
K3, bölüm 1 ve 12
|
6
|
Haberleşme ve etkileşim
|
K3, bölüm 2
|
7
|
Haberleşme ve etkileşim
|
K3, bölüm 2
|
8
|
Halkla ilişkilerde yöntemler
|
K3, bölüm 3
|
9
|
Halkla ilişkilerde kullanılan araçlar
|
K3, bölüm 4 ve 5
|
10
|
Halk kütüphaneleri ve halkla ilişkiler
|
K6, s. 11-15
|
11
|
Kurum kütüphaneleri ve kullanıcı ilişkileri
|
K3, bölüm 11 ve 12
|
12
|
Üniversitesi kütüphaneleri ve kullanıcı ilişkileri
|
K6, s. 15-22
|
13
|
Kütüphanecilikte sponsorluk sistemi
|
K3, bölüm 9 ve 10
|
14
|
Halkla ilişkiler görevlisi olarak kütüphaneciler
|
K6, s. 22-28
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Zarife YILDIRIM MERCAN
|
Kaynaklar
|
K1. Cüceloğlu, D. (1982). İnsan insana: insan ilişkilerinin getirdikleri ve götürdükleri üzerine. 3. bs.. (Yayın Yeri Yok), (Yayınevi Yok).
K2. Ertekin, Y. (1986). Halkla ilişkiler. (2. bs..) Ankara, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü.
K3. Philip Kotler. 2007. Kamu Sektöründe Pazarlama. İstanbul, Mediacat.
K4. Türkiye kütüphaneleri ve diğer bilgi merkezleri. (1989). Ankara, Kültür Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü.
K5. Yenikurtuluş, H. (2003) ?Üniversite Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler Uygulaması ve Bir Örnek: İstanbul Bilgi Üniversitesi Kütüphane ve Elektronik Kaynaklar Merkezi?, Proc. of ÜNAK 2003. Available at: http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak03/u03-32.pdf
K6. Yılmaz, E . (2006). Kütüphanelerde halkla ilişkiler çalışmaları ve türkiye?de durum . Verimlilik Dergisi , (1) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/verimlilik/issue/30689/331554
K7. Kadbeşegil, M. S. (1989). "Tanıtım ve halkla ilişkiler" Türkiye Tanıtma Sempozyumu (16-17 Mayıs 1989, Ankara), Bildiriler içinde (154-165). Ankara: Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere bilgi merkezlerinin ve hizmetlerinin tanıtımında halkla ilişkilerin öneminin, ilkelerinin ve yöntemlerinin öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Derste, halkla ilişkilere yönelik kuramların kütüphanelere ve bilgi merkezlerine uygulanması irdelenmektedir. Bilgi ve belge hizmetlerinde çalışanların çağın gelişimine uygun olarak kullanıcı merkezli hizmet vermek ve kullanıcıyı hedef alarak toplumun bilgi gereksinimlerini karşılamak üzere nasıl davranmaları gerektiği üzerinde de durulmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi-belge yönetimine ilişkin terim ve kavramları (yabancı-Türkçe) kullanır
|
2
|
2
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir
|
3
|
3
|
Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir
|
2
|
4
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir
|
-
|
5
|
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirme yapar
|
-
|
6
|
Bilgiye gereksinim duyan, gereksindiği bilgiyi tanımlayabilen, bilgiyi arama, bulma ve değerlendirme becerisine sahip olan bilgi toplumu bireylerini kazanmada gerekli olan programları oluşturur
|
-
|
7
|
Bilgiye seçici biçimde erişim için gerekli olan alt yapıyı oluşturur ve ilgili yöntem ve teknikleri kavrar
|
-
|
8
|
Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir,
|
-
|
9
|
Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanır,
|
-
|
10
|
Osmanlıca kaynakları ve metinleri okur ve değerlendirir,
|
-
|
11
|
Mevcut ve potansiyel kullanıcılarla iletişim kurar,
|
5
|
12
|
Bilgi merkezi türlerine göre kullanıcı gruplarına yönelik hizmetler konusunda kuramsal bilgi alt yapısını oluşturur,
|
5
|
13
|
Bilginin düzenlemesi için gerekli bilgi ve teknikleri kullanır
|
-
|
14
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır,
|
-
|
15
|
Farklı disiplinlerde üretilen bilginin sayısal niteliğini ölçebilir ve bilgi hizmetlerini değerlendirir.
|
-
|